1 vecka

Idag är vår minsta en vecka gammal.
 
Jag kan ärligt säga jag kan få tårar i ögonen av o veta att det går så fort och detta är sista.
 
Noelle är helt fantastiskt ljuvlig. Änsålänge så lätt att det är löjligt.
Hon sover såklart mest, vi får väcka henne när det är dags att äta, då jag håller på o explodera :P
Ammning funkar toppen, hon är grym o tar alltid rätt på direkten, den värsta smärtan där i början börjar släppa.
Tycker redan hon ser ut att tjockat till sig lite, ska bli spännane när bvc kommer hit på fredag o väger.
 
4 dagar gammal så åkte den vidriga naveln av :P tjohoo. Den läker fint
 
Matheo är fruktansvärt glad för den lilla, han skrattar när hon gör ljud, skrattar när han kommer nära henne, går fram o klappar och ger riktigt fina pussar med smack ljud o allt. Om hon gnyr vill han vi ska ta henne direkt. Han vill så gärna bära henne, men nöjer sig när vi håller henne i hans famn. Han är så imponerande försiktig. Han tar hennes napp o vill stoppa in, även om hon inte vill ha den :P svårt o förstå för en annan napp älskare
Han lyser upp när han kommer o bus kittlar henne, i början lite hårt men nu så försiktigt o fint.
 
Ja asså mina älskade små liv, ni är bara så bra som man kan bli!
 
Noelle har en ljusstämma, den används när vi inte är tillräkligt snabba med maten, man kan tycka det låter som hon ryter, skäller på oss.
 
Hon sover bra om nätterna, lite i sin egen säng o lite mer tätt intill mig. Ärligt kan jag säga att jag för första gången tycker det är mysigt, aldrig klarat av det, Matheo va ju så lätt väckt, vilket vi nu förstår varför, han va så skonad från alla ljud av sina andledningar. När han sov gjorde vi allt för o inte väcka den sovande bebisen.
Noelle däremot verkar sova bättre med allt ljud och störs inte alls av att jag rör mig, flyttar armen eller vänder min kropp en anning. Vi sover riktigt gott ihop. Dessutom har vi lyckats med konsten att liggamma, halleluja :D fröjd för mina nätter med ammning kan jag ju säga.
Hon får bubbla i magen kanske var trejde måltid änsålänge, vilket hon oftast får ut rätt enkelt.
Nummer två gör hon lätt som en plätt
Ja allt detta är sådan lättnad för n som haft ett kolikbarn. Än är det inte frittfram men jag tror faktiskt vi kommer slippa det denna gång.
 
En trygg liten flicka som är lugn o harmonisk
 
Så väldigt fruktansvärt älskad
 
Allt jag känner med Matheo som tog en stund att käönna känner jag redan för lillasyster. vilken känsla att känna detta lugn och kärlek redan från början.
Aldrig kunnat ana.
Jag njuter massor av min familj
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0