Mage v12

 
Woooow! Vecka 12
 
Idag är en stor dag för oss :)
Detta är som ett plus på nytt. Det pirrar i hela kroppen på mig.
Nu Händer detta, jag ska bli mamma!
Som jag sagt från början o kännt på mig att detta är en liten rackare som är hos oss för attstanna :D
Som jag längtar efter dig.
Kommer nog kännas ännu bättre efter KUB testet den 19 dec. Som faktiskt närmar sig :)
Men jag kan lova er att jag njuter. Längtar massor efter en riktigt mage, men har en känsla av att den är på god väg :)
Läste i fakta vecka 12 att nu denna veckan eller nästa börjar bebis o flytta sig uppåt :) O då kommer det fina lilla magen förhoppningsvis med det :)
Har fortfarande inte lagt på mig ett endaste kilo. Även om det känns som det, för jag har verkligen inte min gamla kropp.Men jag ska inte hurra förren det är över, 6 månader kvar att lägga på mig massor med härliga kilon :D
 
Det kliar så i mina fingrar för jag vill bara HANDLA till mitt lillahjärta. Men väntar spännt på att få veta om du är flicka eller pojke. Jag är förövrigt i den frågan helt nollställd igen. Ingen känsla.
 
Jag mår annars fortsatt bra :) Trivs verkligen som gravid, njuter för fullt varje dag.
Niclas är fantastisk som vanligt :) Han tänker jätte mycke på vad som är bra o dåligt för oss. Klappar ofta på magen och jag riktigt ser hans lycka i ögonen.
 
Mina drömmar är oftast fruktansvärda och så verkliga. När jag vaknar kan jag ofta inte på direkten urskilja vad som är sant o vad som är dröm.
Kommer nästan varje natt ihåg vad jag drömt.
Inatt drömde jag att Niclas plötsligt bara lämnade mig, jag hittade honom och hans familj i ett hus i stan där dem skulle på maskerad. Alla låssades vara glad för att se mig och Niclas undvek mig. Jag blev lessen och cyklade där ifrån. Då fick Niclas dåligt samvete o kom efter mig. Vi satt o snackade o han sa att han inte riktigt visste hur han kände och att hans familj tyckte att detta var fel. De ville inte vi skulle behålla detta barnet. Sen går Niclas. Jag tänker hmm hur ska jag gå vidare utan honom o går på värsta festen :/ till nyår. Det var min plan. Men jag skulle behålla vårt barn ensam.
Ja så en dröm ut inatt.
Såklart stämmer ju inget alls, men när jag vaknade saknade jag Niclas så mycke att det gjorde ont i hjärtat. Kändes som om han hade lämnat mig.
Jag ringde honom på momangen när jag vaknat :) Ville bara höra hans röst.
 
Undrar om det är vanligt att drömma så här vilt? Det är ju inte alltid hemska drömmar men oftast.
 
Jag har fortfarande lätt till tårar, mest när det kommer till bebisar o förlossningar på tvn, haha då gråter jag. Tänker på vårt eget lilla liv som växer o blir redo att komma ut.
 
I helgen ska vi ha inflyttningsfest. Då kommer vi nog berätta för alla våra vänner att vi väntar barn. Ska bli skoj :)
Vi är faktiskt mixade med mina och Niclas vänner för första gången. Ska bli skoj.
 
Min haka är bombad med hemska stora finnar, gör ont bara o röra ansiktiet. Jag som varit skonad från detta hela livet. Nu får jag massor.
Mitt hår har börjat bli bättre.
Enligt apparna ska vi kvinnor börja få bättre hy än nånsin nu, hmm jag väntar tålmodigt :P
Jag vill glowa :D
Jag känner mig mest trött o orkar inte riktigt göra mig fin.
Hoppas det blir ändring på detta snart för det vackraste jag vet är en gravid kvinna.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0