Mage v15

 
Här är vi idag!
Tycker jag blir mindre :/
Blir faktiskt lite orolig men sen vet jag att vi tittade på liten för en vecka sen o allt såg bra ut så vf skulle något vara fel?
Jag har fortfarander inte gått upp något i vikt, och min mage tycker jag bara känns finare på nått vis.
 
Aja förhoppningsvis kommer magen snart, man längtar ju efter den.
Kom igen nu liten, väx väx väx. o buffa på så jag får känna dig :D
 
Mina symtom.
De flesta har försvunnit.
* Huvudvärk
*Humörsvägningar
*Fryser
*Ont i ryggen
*Täppt i näsan
 
Det är väl de jag kan komma på nu, o då är ju detta symtom som jag inte har hela tiden, förutom huvudvärken, tycker jag har det konstant. Täppt i näsan är jag oxå precis hela tiden.
 
Fortfarande ganska trött men har betydligt mer energi än på flera veckor.
 
Inne i sista veckan på första trimestern nu. Lovley.
 
Har varit förskyld med störig hosta i 2 veckors tid, vissa gånger jag hostar får jag så fruktansvärt ont nere kring livmodern. Nu minns jag inte exakt vad det var men har för mig att det är för det töjs och växer.
Hoppas på o få byta BM mottagning nu, och att vi får tid SNART :D dels för RUL men oxå för inskrivning så vi kan få höra vårt lilla hjärtas hjärta ♥
 
Hoppas allt är okej där inne, man blir så orlig hela tiden att något skulle vara fel. Även fast jag kan säga jag känner så stark band mellan mig o liten att jag inte kan tänka mig något ska gå fel. Som sagt de första 12 veckorna tänkte jag ju knappt ens på mf. Men ändå har ens mammahjärta börjat slå för det lilla livet, jag verkligen älskar vår bebis, rättt häftigt då man inte ens träffats :)
Denna känslan som man går o bär på är så otroligt mäktig, kan inte ens föreställa mig hur det blir när bebisen kommit ut.
 
Jag går fortfarande varje dag o tänker, shises där e något innut i mig, wow. Jag ska bli mamma?!
Varje gång jag ser bilden från UL så smälter jag o får rysning på hela kroppen, speciellt när jag inser det är Min :D
Jag går o myser med magen flera gånger om dagen.
 
Idag ska vi ut o spana läget på vagn avdelningen, kanske t.o.m kunna bestämma oss för vilken så vi kan beställa om ett par veckor. Tänkte då kan man ju ha koll nu om det ksulle komma erbjudande.
haha finns mellandagsrea på barnvagn förresten?? :P skulle ju varit nått.
Emmaljunga vs Brio?!


Kommentarer
Madeleine

Känner igen så mycket i det du skriver.. kände också att magen ett tag blev mindre, ryggont och nästäppa. Mitt i prick.. hemskt haha :-) Under en helg använde jag ett kortison nässpray som man egentligen inte ska använda som gravid men det gjorde verkligen susen! Vilken söt liten mage du har! Lycka till ute i barnvagnsjungeln :-) Kram Kram

Svar: Lite lättande o höra att du gått/går igenom samma faktiskt. Asså faktiskt är det nästäppan som för mig är värst, den återkommer på studs och jag är så rädd o bli beroende av nässprayen o få kronisk nästäppa, blää. Men är ditt helt borta nu?? Jag antar att detta med att magen sjunker ihop är en del av proccesen, nästan steg är ju att den kickar igång o växer, som du skrev BOOM ;P haha yes yes. Har ni kollat nått på vagn? Vet du vilken ni ska ha? det är verkligen en djungel, en dyr djungel haha. Kram
Johanna

2012-12-26 @ 09:15:04
URL: http://madeleinereinholdsson.blogg.se
Emelie

Ta en titt på nya brio smile :D jag är kär i den!! /mmeli

Svar: Ja vi tittade faktiskt på den vagnen, men vi föll pladask för denna rymliga fina emmaljunga :D Kändes som en skön o stabil vagn!
Johanna

2012-12-26 @ 17:49:05
Madeleine

Jag var också rädd att bli beroende av nässprayen för jag har varit det innan.. ett h*lvete att bli bra igen! Men jag använde en helt annan sort med kortison och blev faktiskt helt bra på en helg!

Vi har inte kollat på vagn ännu. Jag har jobbat en sommar på babyproffsen så jag har lite hum om vad jag vill ha.. det lutar åt en mountain buggy urban junge! Får väl snart ge oss ut och kolla :-) Såg att ni köpt en Emmaljunga.. så fin den är!

Kram Madeleine

2012-12-29 @ 08:50:56
URL: http://madeleinereinholdsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0