Att berätta för mamma/mormor

Idag fick min mamma veta att det är dax att klä på sig mormor dräkten :) För nu är bebis påväg :)

Jag har velat berätta för min mamma LÄNGE, i flera år faktiskt :P haha
Idag blev stunden mellan mig o mamma som va lika bra som jag hade förväntat mig
 
Mamma gjorde idag en operation i sitt knä vilket gjorde att hon varit nedsövd och jag körde henne hem. Vi åkte o handlade mat så hon o Elin skulle ha lite hemma.
Nu har det gått flera timmar från op och mamma börjar kännas som sig själv, hon börjar även känna av lite i sitt knä.
Vi sitter vid matbordet, jag har gjort macka o Elin kaffe, vi snackar lite om allt möjligt och Egypten kommer på tal. Efter att ha snackat lite så säger jag.
Ja undra hur man kommer se ut i bikini när magen har börjat växa o ha sig.
Mamma tittar, skiner upp o säger, NÄÄÄ e d så?
Ska jag, ska jag, haha hon stammar fram om hon ska bli mormor... Hon brister ut i gråt o skrattar om vartannat.
Reser sig upp o kramar mig världens kram, hon gråter långt in i halsen o pussar mig.
Flera gånger säger hon högt, mormor? mormor? jaaaaaa äntligen...
 
Min mamma blev minst sagt lycklig och jag måste säga detta var den bästa reaktionen och min bästa att berätta för.. Men sen är ju detta oxå min mamma :)
 
 
Mormor och Moster ♥
 
Äntligen har jag berättat för mamma :D Jag är så lycklig i hela kroppen.
 
Idag har jag kännt massor hur det växer o drar nere i magen, sköööönt då det varit uppehåll ett tag nu :)
Idag har det iallafall varit massor med växa :D
 
haha mamma vill såklart jag ska berätta för alla NU NU NU, så hon får prata om det, men nä hon får lugna sig, det kommer det kommer, o ja nu har ju hjulet börjat snurra så nu berättar vi väl omvartannat..
 
Mamma - Du kommer bli Världens bästa Mormor :)
 
O lillskrutt skojja inte om att du kommer bli överöst med kärlek och alldeles förpussad :)


Kommentarer
Catrin

<3 Kärlek <3

2012-11-24 @ 14:00:11
Mormor

Så himmla härlig känsla att man ska bli mormor. Massor med kärlek till er ❤// mormor

2012-11-30 @ 21:28:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0