Lite kul saker

Jonna (Faster) har en liten voffsing som heter Asta. Hon är väldigt mammig av sig o brukar mest säga hej lite snabbt till mig, sen kommer hon inte mer. Inte ens när jag kallar o försöker få hennes uppmärksamhet. Jag har gett upp om henne :P
MEN jag tror hon diggar bebis, för nu sist när vi va hemma hos Lotta o John så låg Asta i mitt knä stora delar av kvällen.
 
Lite kul det där hur djur kan känna på sig.
 
Riktigt mysigt är det oxå för Asta är en toppen hund som jag dessutom inte är så värst allergisk mot :D
 
Nu till ett proud moment :)
Min bonus dotter är som en liten svamp o suger åt sig allt, hon älskar att lära sig. Vi har ofta "skola" här hemma. Hon vill verkligen lära sig skriva m.m så vi övar skriva läsa och räkna lite då o då.
 
På dagis har de femårs gruppen 4 gånger i veckan. Ibland ställs en fråga specifikt till en person som ska få tänka till lite extra. Tindra fick frågan.
Hur många ben har en ko? Tindra svarar snabbt 4
Hur många ben har då 2 kor? Tindra svarar (ca 10 sek) ÅTTA!
 
wow värsta mattesnillet :P haha jag kunde verkligen inte detta när jag var fem.
Och ingen annan i femårsgruppen kunde detta heller, utan fick ta hjälpa av bilder, medans Tindra faktiskt gjorde detta i huvudet :)
 
Denna tjejen kommer klara skolan galant ♥
 
Dessutom fick hon massor med annan beröm under sitt utvecklingssamtal.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0