Lite orolig

Hmm mina symtom existerar nästan inte. Jag mår jättebra!
(Förutom att jag just nu är sjuk)
Men inte ens molvärk känner jag.
Satan va nojjig man kan bli.
Hoppas verkligen allt står rätt till.
För symtomen brukar inte redan försvinna väl? Har läst lite om att man kommer in i spökveckor när man knappt känner av sin graviditet, lite sådär känner jag..
 
Med tanke på vår historia kan jag ju säga att jag känner att detta är jobbigt. Jag älskar mina symtom.
 
Man blir ju så rädd för att något är fel o att allt har stannat av.
 
Kommer inte få veta förren den 19 dec.
 
Jag trodde aldrig att det skulle vara såhär påfrestande att vara gravid. Nu snackar jag menatlt.
Från det att man fått ett plus på stickan så oroar man sig för sitt lilla mirakel. Man fäster sig. Det går inte att förklara, allt kommer på instinkt.
 
Ex. På tåget kan det gå rätt vilt till gång mässigt, folk trillar hit o dit, även jag. Min första reaktion numera vid hastig rörelse är att ta mig på magen. Om någon eller något ramlar mot mig sätter jag direkt armarna om magen för att skydda. Jag vet att liten ligger jätte skyddad där inne, men som sagt det är en instiskt som bara kommit utan att jag tänkt på det.

Jag är aldrig ensam, jag tänker alltid på lillskrutt först. Jag tittar i mat o dryck, jag kontrollerar datum m.m Jag tvättar händerna som en galning, när någon kräker (åksjuka?) så håller jag andan o går där ifrån. haha nu låter det som om jag e hel knasig o d låter säkert värre än vad det är. Men allt detta som jag förr inte direkt hade super koll på, förutom bäst före datum kommer nu utan att jag tänker på det. Jag bara gör det liksom. Jag gör det för att jag vill inte utsätta liten för någon risk.
 
Men tillbaka till detta med symtom, tycker det är så jobbigt att jag inget känner. Framförallt molvärken som är mitt favorit symtom. Jag tycker mig då känna hur det växer o drar i magen på mig. Nu är det bara helt borta. Nu när liten växer som mest???
Inget illamående alls
 
 
Snälla älskade lilla frö, må bra, stanna, väx dig stor o frisk......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0