Annat mönster

Ständigt blir vi gravida påminda om att hålla uppsickt över våra smås rörelsemönster
Man ska känna igen sin bebis vakentid och rörelse
man ska känna något var tredje timme
man ska ha stenkoll och känner man inget ska man uppmärksamma detta direkt.
 
Detta skrämmer ett mamma hjärta för man lbir orolig att man inte ska mräka förändring eller uppehåll. Att det då ska gå för lång tid.
 
Jag har haft turen att ha en livlig bebis i magen som ger sig till känna mer ofta än sällan.
 
Har hela tiden undrat hur ska jag veta hur hans mönster är. Men idag kom det när han för första gången gjort mig riktigt orolig.
Man känner när det är en förändring, man känner när han är lugnare än vanligt.
 
Allt började imorse, han väckte inte mig, det gör han alltid.
Han va lugn hela förmiddagen.
vid 11 började jag känna vakna nu unge. Jag t.o.m skrek d till honom.
Jag la frysta grönsaker på magen i hopp om o choka honom
jag duschade
jag la mig på magen, brukar han inte gilla. När jag la mig på magen gav han mig två buffar, buffarna va där o lugnade för stunden även om jag tyckte dem va lite klena.
Han brukar dessutom alltid buffa min hand när jag lägger den på magen, men inget alls gav han mig.
 
Vad 12.30 ringer jag till min BM o säger jag känne rinte igen honom, han känns knappt.
Hon sa drick ett glas med riktigt riktigt söt vätska. Jag gjorde en saft blandning som va stark.
Sen la jag mig i soffan och NUUUUU vaknade han ordentligt. Sådär så hela magen hoppar o han ger mig buffar :) Äntligen!!
 
Usch vilken stress man känner o jag blev otålig o hade tusen miljoner tankar i huvudet.
Jag är fortfarande orolig och väldigt observant. Men nu känner jag honom.
 
 Uppdatering!
Måste tillägas att när pappa kom hem från jobb, då jäklar va han generös o i sitt vanliga esse. Halledar Va det pappa du behövde?
Sååå Niclas då vet du vad som händer nästa gång mamsen blir orolig :P Då ringer vi Pappa :P haha Nä kanske inte helt allvar i det men ändå, pappa va helt enkelt dagens medicin
 


Kommentarer
Josefine

Vad söt du är Johanna! <3 jag vet själv när jag läste din blogg att fasen, min rör sig ju knappt, nånting måste vara fel. Men nog rör den sig, det är bara annorlunda mot hur du beskriver din action! ;) och då inser man verkligen att det är annorlunda för alla. För så tyckte min syster att jag verkade känna mycket ändå! Jag har fått rådet att käka kall glass om jag blir orolig och det funkar! Sen är det ju jäkligt gott också! ;) haha.. Så det där är nog jätteindividuellt. Kramar /J

2013-04-18 @ 19:22:28
URL: http://Joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0