Faderskapsintyg

Ringde nyss till Trelleborgskomun för att få hjälp med att fastställa Niclas som Pappa ;)
samt att vi ska fylla i papper om gemensamvårdnad.
Fick inbokat en tid, hon hade ont om tider så det var tur att jag ringde redan nu. Ska inte dit förren 13 Maj, men nu har vi en tid iallafall och papperna är färdiga när vi kommer, ska bara skrivas på.
 
Känns skönt o få dessa viktiga detaljer gjorda. Slippa tänka på detta när man går i sin babybubbla.
+ det blir så mycket lättare för Nic med alla föräldradagar m.m om detta är fixat redan innan.
 
Snart ska jag ta min lilla promenad till bibblan. Tänkte se om de har några böcker jag kan få låna om förlossning. Dags att läsa på känner jag.
 
Snart dax för föräldra kursen, ser jätte mycket fram emot den. Tror vi kommer längta ännu mer när man gör den, så va d ju med ammningskursen. Man blir liksom så taggad :P
 
Imorron ska vi till Ystad BB för att hälsa på :) ska bli riktigt spännande.
 
Mycket som ska göras nu, BM besöken blir nu allt tätare och jag har många inbokade möten nu.
 
Hoppas på att få brev idag från fsk, och att de nu går med på vad jag vill. De bara måste gå med på det.
 
Min lille knodd har börjat finna revbenen nu, han gör änsålänge inte något drastiskt o hårt :P han bara ligger där uppe o trycker. Jag kände foten däruppe igår :P Nästan så jag kunde hålla ett grepp om lille fossingen :) Sött.
 
Elin sov här inatt :) Alltid mys o ha syster på besök. Hon är så fin min syster. Kommer hjälpa mig massor. Hon längtar ihjäl sig för att bli moster.
 
 
Du ska bli pappa igen, vi måste bara ner o skriva på ett papper så att det blir på riktigt ;)


Kommentarer
Belovely

Just det, vi måste med fixa faderskapsintyg så sambon kan ta ut tillfällig föräldrarpenning.
Det är mkt att tänka på nu i slutet känns det som :) känner mig nästan stressad för jag har lite mer saker o fixa till bebisen innan :) är ju bara 10 veckor kvar!

Svar: haha ja d e ju massa fix o så kvar. Jag känner mig nog inte stressad ännu, könner mig lagom förberedd. Det enda är fsk som ger mig massa stress.. Men försöker tänka att det löser sig. Bara massa skoj kvar o göra ju, fixa skötbordsdelen är väl mitt nästa projekt känner jag. Sen börjar det kanske bli dax att tvätta??? Vad har du kvar?
Johanna

2013-04-16 @ 17:22:41
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Ja egentligen är det inte mkt kvar men vill känna mig förberedd idag :P sen känner jag mig inte alls förberedd för förlossningen, hoppas föräldrargrupperna räcker. Här i växjö ingår de inte så många möten eller kurser.

Har endel småsaker att köpa, som temp, nässug o krämer o dylikt. Spjälskydd och sen vet jag inte hur vi ska bädda vagnen.
Ska man ha lakan i den eller räcker det med en filt? Har ingen aning :P

Svar: Jag kan rekomendera o låna böcker på apoteket, den Att föda har jag börjat läsa och den beskriver väldigt bra en förlossning. Hälsade ju på förlossningen igår o jag kände tack vare boken att jag hade rätt bra koll faktiskt :)Jag tror föräldra gruppen räcker bra.

Vi har inte hämtat ut vagnen ännu, men tror man lägger ett kiss skydd underst sen lakan över det. Men sen ska vi köra på filtar o dylikt, är ju trotts allt sommar när de kommer ut.
Johanna

2013-04-17 @ 20:37:44
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Tack för tipset. Ska kika på den boken :) man vill ju käNna sig förberedd.
Ah ett kisskydd är nog bra om de kräks eller kissar osv :) men får hoppas blöjorna håller allt inne :P

2013-04-18 @ 11:54:15
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0