Halsbränna

Jag har aldrig haft det, men tror jag håller på o få det. Har fått känningar ett par gånger nu senaste dagarna. Bara idag har jag fått lite brännande känsla tre gånger.
Sitter lite ovanför bröstkorgen o går upp i halsen. Änsålänge inga problem men jag känner ju att det inte är så skönt.
Vf får man halsbränna egentligen? Inte tänkt så mycke på d då jag själv aldrig haft det.

I övrigt är jag helt slut, jobbat många timmar o ligger bu i nässjö på hotellet. Längtar hem men knappt lönt då jag vet jag ska åka iväg ganska så direkt igen.
Ligger nerkrupen i sängen, ska strax släcka o fantisera om morrondagens frukost :D smaskens!!



Kommentarer
J

Trångt för magsäcken, thats why! ;) och det blir tyvärr inte bättre! Hihi.. Novalucol smakar mint och är en tablett man tuggar, funkar jättebra vid halsbränna och är inte farlig vid graviditet. Själv har jag börjat få magkatarrssmärtor pga att det börjar bli för lite med utrymme därinne i kombination med stress. Men det är ju inte så himla länge kvar nu! :D Hoppas du sover gott! Kram /J

Svar: Ahaaa där ser man. Börjar ju kännas varje dag nu, hoppas det inte blir värre, känns ganska obehagligt ju :P Niclas har det ganska ofta så vi har nog stuff hemma :) Ska bara checka så d e preggo OK! Trist meg magkartarr gumman :( När tänkte du börja stressa ner o varva ner din vardag lite?? känns som om du har 100 bollar igång o flänger både hit o dit. Du precis som jag måste lyssna på kroppen o ta det på allvar. Vi har ju de små rackarna o tänka på nu. Inte länge tills vi har de i vår famn :) Får passa på o njuta som gravida nu ju o ta lite nytta av detta att bli special behandlade ;P haha
Johanna

2013-04-12 @ 22:14:39
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Louise

Jag har oxå fått halsbränna sen någon vecka tillbaka, inte trevligt! Min barnmorska rekommenderade Gaviscon. :)...tuggtabletter. De hjälper!

Svar: Verkligen inget trevlig, o plötsligt förstår jag Nics gnäll lite mer när han har halsbränna :P haha inte lätt o förstå när man aldrig haft d förr ju :P
Johanna

2013-04-13 @ 08:49:22
J

Har också testat gaviscon men tyckte inte det var nån hit eftersom smaken påminde om nån sån där snuskug brusvitamintablett en del brukar i glas med vatten. Plus att tabletten skummar i munnen när man tuggar så mig gav den bara kväljningar! Inte ett dugg behagligt, då är snabb mintsmak utan skum mycket bättre tycker jag! Haha.. hoppas det löser sig med halsbrännan oavsett vad det blir! :) kram /J

2013-04-13 @ 14:40:18
URL: http://joeeeee.spotlife.se
J

Du kan faktiskt få mina gaviscon om du skulle vilja testa och slippa lägga ut pengar för det? Jag har en hel förpackning (bortsett från 1 tablett då)! Det är bara du hör av dig! Kommer du förbi Malmö när du är på jobb kan jag komma förbi centralen och lämna om du skull vara intreserad. Kramar /J

2013-04-13 @ 14:54:57
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Louise

Det är just för att dom skummar som dom hjälper så snabbt! Man ska tugga ordentligt så ett skum uppstår och då kan inte magsyran tränga upp :)

2013-04-13 @ 14:59:31
Therese, Thyra och Idun

Halsbränna beror på att magsyran tränger upp i matstrupen, magmunnen som sluter tätt mellan matstrupen och magsäcken läcker eftersom det blir mindre plats i magen pga att bebisen trycker upp alla organ. Ta som de andra sagt, novaluzid, novalykol eller pepsid. Det minskar magsyran och då lindras halsbrännan// sjuksköterskan 😜

Svar: haha jag tackar ödmjukast :D
Johanna

2013-04-13 @ 21:39:41
URL: http://thereseothyra.blogg.se
J

Jo jag vet, inte så himla smart att skaffa sig nu men jag ska iaf till läkaren i veckan och få något ordinerat för det. Har haft det tidigare så det var ju nästan självskrivet egentligen med tanke på sopan till handledare vi har som skapat den extra stressen med examensarbetet. Men om knappt 1,5 vecka blir det Venedig, då ska jag njuta för fulla muggar! hoppas verkligen du överlevde helgens arbetspass?! Kramar /J

2013-04-14 @ 00:08:53
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0