Sockerdricka

Imorron är det dax för sockerdricka slurk!
sött o gott kommer sitta fint! ;) Hoppas på att få bra värden.
 
4,9 på ren fastande mage, nu får vi ju se hur det blir med massa socker i kroppen.
 
Hoppas på att få lyssna på mitt hjärtas lille hjärta o ja sen får vi se. Vet inte om det enbart är glukos belastning som gäller eller om det är som ett vanligt besök oxå.
 
Har gått o blivit förskyld, o vara det och gravid är ju riktigt tufft, även om jag bara har som sagt en förskylning så ändå mår jag apa.

Fick hoppa över en påskmiddag hos vera som jag med allsäkerhet hade älskat då hon är så grym o gör så mycket när hon bjuder på sånt här, typsikt man ska bli dålig, mräkte redan när jag gick upp igår till jobb att det var något lurt på gång.
 
Som sagt jobbat hela helgen, saknat min sambo något enormt då han varit iväg hela påsken o fiskat.
Har dock umgåtts både med min mamma o min svärmor.
Vilken familj jag har!
 
Imorron blir det kalas för Tindra som fyller 6 år på onsdag, men på onsdag jobbar jag så får ha kalaset imorron :)
Blir lite tårta o kaffe på kvällen.
 
Niclas har städat o donat här hemma idag, sen lagade han mat och avslutade med att tillfredställa mitt fruktsug :D
 
 
så jäkla gott! Det bästa just nu är nog apelsiner, åhh va dem är goda i smaken.
 
Måste packa in presenter vi ska ge imorron, ger bara lite då hon får resten på onsdag morgon ist.
 
Nu ska jag minsann krypa ner hos Niclas o njuta av att vi båda är hemma :D
 
Tuff lång vecka på jobb, nu har jag en riktigt bra vecka framför mig, det är bra för kroppen ;D


Kommentarer
Belovely

Jag ska också till bm imorgon :) men ska nog inte göra glukos belastning då de inte nämnt nåt om det.

Hoppas du kryar på dig. Trodde me jag höll på o bli sjuk igår men det försvann sån tur va

Svar: hehe sedär :P Nä vad jag förstått är detta med glucosbelastning något som är obligatorisk i skåne o inte så mycket i andra delar av sverige :/ fattar inte alls vf det är så olika.Vad fick ni göra idag då? :)

Skönt om du lyckas hålla dig frisk, tar ju verkligen o slår ut en bara med en liten förskylning, huh!!
Johanna

2013-04-01 @ 20:54:05
URL: http://www.belovely.blogg.se
BeLovely

okey, för det verkar inte så kul o ta det. frågade om det idag och i Växjö tar man det bara om man är i riskzonen. Så jag slipper det :)

han växer som han ska o allt såg bra ut förutom järnvärdet. det har inte stigit nåt trots jag börjat med järntabletter. men bara de inte är under 100 så är det lugnt.
hur gick det för dig? Pratade ni med om amning?

Svar: Gick jättebra :D Vi hade fin fina värden! :D
Vi va ju på ammningkursen för nån vecka sen, det täckte nog allt om ammning. Sen tar dem upp det lite smått igen på föräldra utbildningen. Vad snacka ni om med ammning? :)
Johanna

2013-04-02 @ 18:26:28
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Okey :) verkar inte va nån amningskurs här.
Men de kommer iaf visa en hur man gör o att han suger rätt efter förlossningen :)

Hon sa inte så mkt om amning, mest om hur viktigt det är att han har rätt grepp, att man inte ska bli för besviken om det inte funkar o lite allmänt. Hon sa iaf inget som jag inte redan visste :)

2013-04-03 @ 17:08:39
URL: http://www.belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0