Efterkontroll hos BM

Imorse kl 9 stod vi på MVC för att jag skulle träffa Carina.
Pratade lite om förlossningen, hon reagerade på att man inte kontrollerad mig alls, o ja d kan jag ju känna nu är både bra o dåligt. För jag blev ju väldigt glatt överasskad när jag väl undersöktes o va helt redo att föda, både jag o Matheo va redo.
 
Att det kan vara så skönt o roligt att prata om sin förlossning, jag älskar det.
 
Efterkontroll gick galant och jag är helt läkt :D
Carina undrade om jag ens hade fött barn.
Min förlossning va som en omföderskas och jag har läkt som om inget barn har gjort sin entre där.
Mina knipövningar va excellent :D
Mäkta stolt blir man över sig själv ;)
 
Fick mycket beröm lite extra för min ammning då vi trotts allt låg inlagda på sjukhuset och ändå lyckats hålla igång produktionen.
Jag har inte ens tänkt på det att jag med mitt psyke skulle kunna sluta mjölkproduktionen, tänkte ju enbart på att Matheo va så duktig o fortsatte äta trotts han va så sjuk.
Härligt o få beröm, inte bara för Matheo utan även för saker jag själv gjort ;)
 
Har fått mini-piller oxå, så nu ska dem börja ätas så det inte blir några barn gjorda allt för snabbt :P hehe
 
 
Alla mina värden såg oxå kanon ut :D


Kommentarer
Belovely

Vilken lättnad o höra att man är helt läkt. Jag hoppas jag med är det vid mitt återbesök :) det sägs ju att andra förlossningen går lättare så då kommer det bli en lek för dig säkert :)

Tänk på att minipiller inte är helt säkert, hört flera som blivit gravida trots minipiller så jag hade nog inte velat chansa.
men jag gillar inte andra preventivmedel än piller.
Det skulle ju va rätt jobbigt om man blev gravid nu direkt igen:)

Svar: Ja d va riktigt skönt. haha andra förlossningen ska bli intressant o se hur den går. Jag ser fram emot den ;P hehe
Isch jag hoppas inte vi blir gravida nu direkt, blir vi så blir vi men får lita på att minipillerna fungerar. För jag vill inte heller ta något annat o kondom är inget alternativ haha, har aldrig varit :P
Men vore konstigt om BM rekomenderar dem o dem inte är säkra. Dock när jag läst på innehållsförteckningen så måste man vara mer exakt med dem o ta dem samma tid o så. :) Det är nog mitt största problem. :D
Johanna

2013-08-08 @ 16:05:42
URL: http://BeLovely.blogg.se
Belovely

Ja jag ser också fram mot den konstigt nog :) nu vet man också mer vad som väntar.
Ja sålänge man tar dom rätt funkar de säkert bra :) jag har alarm på mobilen som kommer varje dag. Då glömmer jag inte :)

2013-08-14 @ 15:28:59
URL: http://BeLovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0