Mage v 23

 
 
Börjar som sagt kännas otympligare och tyngre.
Svårare o få på strumpor o skor, vilket gör att jag tänker halledar det är flera månader kvar.. Jiiix
Jag kan äta mängder, känns som om jag inte har något stopp. Försöker verkligen vara nyttig men det är så svårt när man blir sugen på allt annat. Vi får ta det som det kommer. Jag tänker minsann inte kämpa med dåligt samvete för det, inte nu.
 
Snart börja jobba igen, känns både bra o dåligt. Inta van vid all den energi som tas från en, jag känner mig trött o tung. Har börjat dra lite i ryggen på mig.
 
Men i övrigt mår jag bra. :D
 
Vår son är som mest aktiv på kvällen och morgonen. Då tycker jag han är vaken ganska länge faktiskt, kan hålla på o sparka bakut i 20 min. Men jag bara myser.
Lite svårare när han kör igång på morgonen haha. Han sparkar verkligen så hårt så att jag inte kan sova. Det som är extra mysigt är att han vaknar när pappsen sticker iväg till jobb.. Han ska nog bara säga hejdå ;)
Så ligger vi o myser sen somnar vi om igen.
 
Mina nätter är ungefär samma, upp o kissa 2-3 gånger varje natt. Vakna o dricka 1-2 gånger. Ta näspray 1-2 gånger. Skönt när jag kan kombinera sakerna ibland då innebär det färre väckningar.
Kan ju förklara lite varför jag är så trött
 
Tycker vinterna kan försvinna o våren komma :) Vill få av mig tjocka dunjackan som är på gränsen till att kunna knäppas nu. På med härliga vårkläder, vita jympaskor, ballerina, jeansjackan, tunikor, åhh vackert gravid :D


Kommentarer
"susannas" sofie

Ett tips från mig är att hur skönt det än är att gå omkring med svullna fötter i svala ballerina så använd bekväma gympaskor.

Gick själv i ballerina hela våren + sommaren då lilleman var kommen och lyckades dra på mig hälsporre :( Gick dock över efter några månader då jag konstant började använda gympaskor.

Är du också ute och går mycket så du belastar fötterna med tung mage mot slutet av din graviditet så är det ännu större risk :(

Ett tips från mig (ett tråkigt tips men ändå)..

Kram sofie

Svar: Ahaaa tack för tipset ;) Ska jag verkligen ta med mig när jag vet jag ska ut o gå längre stunder, som på shoping o promenader ;) Kram
Johanna

2013-02-20 @ 15:12:12
Josefine

Ååh, håller helt och fullt med dig!! Jag avskyr min dunjacka just nu, stramar verkligen åt över magen och jag avskyr när saker sitter för stramt/tajt!! Längtar också till sommaren, vi var på RUL igår och blev framflyttade så klart! Haha.. Tji fick vi! Så nu gissar jag väl att jag ligger drygt en månad efter dig ;) det är beräknat till 18 juli nu iaf! Längtar så in i bomben! Bebis röjer som bara den, ungefär samma tider på dygnet som ni vilket är jättemysigt iom att man ändå ligger och vilar då och kan njuta av det. Hur tycker du det fungerar med kläder i övrigt? Jag har ju inte berättat för alla i min omgivning så jag försöker fortfarande dölja men det är jobbigt för det känns som att det börjar bli såpass så det går inte mkt mer. Började du träna förresten? :D om du är inne i Malmö och har lust att ta en fika hojta till vetja! :D kram /J

Svar: haha visst börjar det bli lite trångt för dig med ;) Du ska se de närmsta veckorna händer det ju så galet mycket. Vf fortfarande hemligt?? :) Ja jag har ju börjat träna, men får nu inte simma förren handleden är läkt :( Idag skulle yogasn börja men instruktören är sjuk. attans. Men har varit ute på en del cykel turer samt promenader så har faktiskt varit ganska bra ändå ;) Hur går det för dig? Hur känns det o vara hemma? Visst va Rul helt fatastiskt, så stora dem har blivit våra små troll. Jag hojtar när jag e inne i malmö ;) Kram
Johanna

2013-02-20 @ 16:40:53
URL: http://joeeeee.spotlife.se
lillasyster / moster

Hej bästa syster!
jag gillade de namnet Matheo! Det var fint!
Hoppas de är bara med er, och hoppas oxå att vi ses snart! puss! love

2013-02-21 @ 00:54:08
Josefine

Typiskt, skrev ett inlägg men antingen så har jag skickat det flera ggr och så får du flera kopior av det eller så kom det nog inte alls! ;)

Kort fattat så har jag inte berättat för vissa eftersom det inte passat och legat rätt i tiden! Har ju börjat lite smått med examensarbete nu men eftersom vi fick intervju med ett företag rätt sent om plats så ville jag inte berätta för min klasskamrat för jag tror inte det hjälpt spec mycket under intervju. Känns alltid tudelat det där eftersom det är världens finaste och häftigaste grej som håller på att hända men det innebär ju inte alltid att man får positiv respons. Ska berätta för henne på måndag förmodligen får vi se vad hon säger! ;)

Efter RUL vill jag egentligen bara skrika ut att vi ska ha barn för det känns så oerhört himla häftigt! Det visade sig ju att moderkakan låg i framvägg så det var väl därför jag började känna lite senare men det har ändå varit så himla mycket fart och det gör mig så oerhört varm i hela hjärtat när jag känner hur den lilla bökar runt och jag vet att jag är den enda som märker hur den lille håller på! Man blir verkligen alldeles lycklig över det!

Bara den sista tiden har hänt mycket, typ senaste 3 veckorna, snart går inte jackan att stänga så jag hoppas det blir varmare för alt är lite tunnare och jag har inte lust att frysa! ;) Vissa t-shirts går inte längre ner över hela magen och många långärmade tröjor får jag knappt på mig! Haha.. Så hoppas på värme så jag slipper köpa helt ny garderob, räcker med att jag shoppat så otroligt mycket till liten! :D

Yoga låter mysigt, var det första gången eller har du hunnit med någon gång innan? Hur länge ska du gå? Jag tänkte köra gym framöver men sen har jag anmält mig till vattengympa i april, är det bra kör jag maj/juni också tänkte jag :) Bokade profylax samtidigt, lika bra att vara ute i god tid så det inte blir ont om platser och utbud iom att det bokas såpass långt i förväg innan alla går på sommarledighet! Har ni kikat på det/bokat? Har du några i din omgivning för övrigt som är gravida? Jag har ingen och kan tycka det är lite trist, ingen som varit eller är så det är svårt när man har funderingar och bara har lust att prata av sig! Har snackat en del med min mor som fått 5 men hon kmr ju inte ihåg allt som igår direkt. Och lillasyster som fick för 1,5 kör mest en massa förmanings- och skrämselsnack. Du vet inte om det finns grupper för gravida som man kan gå med i? Hur funkar det därute där ni bor? Kram /J

2013-02-23 @ 22:26:39
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0