Pengar

Kan säga att det verkligen suger att behöva gå hemma och vara sjuskriven :( Speciellt i detta läge när man bara vill spendera! Sen samt att man vet att framtiden på ca ett år kommer vara minimum i inkomst. Vilket innebär svårare för oss o spara o jag vill så gärna flytta till hus :(
Men detta va faktiskt något vi snackade om innan vi började försöka bli med barn så ja jag är ju beredd på det, men känns ändå så tradigt  att allt bara förflyttas.
Hade velat jobba järnet nu innan man ska gå hem så man hade kunnat spara så mycke som möjligt.
Men nej jag har varit sjukare än vad jag nånsin har varit i hela mitt liv. samt nu op = 3 veckors sjukskrivning
o massa annat ;(
 
Jag blir faktiskt lite deprimerad när det kommer till pengar.
 
Så mycket som ska fixas innan liten kommer.
 
Utgifter man helst vill slippa sen. Har en sambo som inte gått till tandläkaren t.ex på flera år. Nu ficx han ta tag i detta o ja tusenlapparna rinner iväg. Men ett måste o absolut ingen utgift vi vill ha sen. Vilket bara hade gjort han hade dragit på det i ytterligare några år.
 
Har alltid haft ett spar konto, så länge jag har tjänat egna pengar, började jobba när jag var 15 år på McDonalds.
Har haft det bra sen dess. Inte förrens nu känner jag shises det börjar bli tufft. Men aldrig har jag heller behövt halvera min inkomst :/ Allt kommer u lösa sig, vi har det bra tillsammans.
 
Men jag måste börja tänka på vad jag lägger mina pengar på. För jag gör massor med småköp som gör att jag egentligen inte har koll på mina utgifter (då jag aldrig behövt ha koll)
 
Iallafall suger det massor att inte kunna jobba järnet nu o tjäna ordentliga sista löner innan man går hem.
Hatar att känna pengar styr mitt liv.


Kommentarer
Lina

Hu ja, sparkontot har sinat här och paniken över att inte få in de vanliga beloppet på kontot när man behöver pengarna som mest har kommit. Tänk dig tre månaders sjukskrivning, tjata till sig att få lov att jobba för att sedan gå tillbaka till full sjukskrivning som just nu ser ut att vara i princip hela graviditeten..
Om du har tips på var man hittar en vinst triss lott så skrik till ;)

Svar: Ja fy.. Så jobbigt när man inte kan kotrollera det. Hatar verkligen pengar och den stress och ångest det kan ge. Alla säger ju att man klarar det o jovisst kommer det lösa sig. Men ändå sitter jag här med känslan coh en klump i magen
Johanna

2013-02-07 @ 14:04:19
URL: http://babylovin.blogg.se
Josefine

Usch ja, sånt är verkligen skitjobbigt!! Bävar inför när jag ska vara hemma och ha hand om liten, jag har ju bara gått på csn och extraknäckt vid sidan av så det blir lite knapert. Men med lite besparingar och en sambo som jobbar på flitigt hoppas vi det ska gå ändå! Men man är säkert lite väl optimistisk nu innan man vet hur det verkligen kommer bli, det är ju inte så att man slutar leva bara för att man är hemma och tar hand om liten direkt.

Och som nu ikväll så började vi diskutera om spjälsäng och kunde inte alls komma överens! Haha.. Min sambo vill köra "standard", ta det alla andra har, spelar ingen roll vad det är bara det är billigt. Jag kikar mer på design och funktionalitet och kan tänka mig att dra ner på priset genom att köpa begagnat ist och kompromissa på det sättet. Mitt förslag fick ett BIG NO NO!! Jättetrist, men jag ger mig inte!! ;) nåt ska jag ha my way! Hur går det för er och handlandet? Säng, vagn och skötbord? Alla tycker säkert att det är för tidigt men oavsett vad gillar iaf jag som person att planera. Plus att jag tror inte man kan låta bli när man gått halvvägs! :) Hoppas allt är väl annars? Kram /J

Svar: Ja jag hatar verkligen pengar o hur det kan påverka en så mycket! haha vi har inte ännu köpt något stort förutom vagnen, men den hämtas i Juni bara nån vecka innan han är beräknad. Dock finns den inne så är egentligen bara o hämta när vi vill. Sängen kör vi vit klassisk från Ikea, kommer nog handlas snart för jag har abstinens :P haha ska ju till ullared o å kommer jag handla påslakan o sånt, efter d vill jag nog ha sägen så troligtvis kommer den åka upp oxå :P Jag tycker inte alls det är för tidigt, jag gillar o ha det klart och vara förberedd m.m. Jag handlar massor :D skötbord har jag svårt o hitta nått jag gillar, så hittar du något stabilt lite bredare så hojta :) Kram
Johanna

2013-02-07 @ 21:59:17
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0