Tillbaka efter op

Då har min operation i handleden gjorts. Jag hade jätteont de första två dagarna. Men från igår började jag bli rörlig igen och kan nu använda handen iallafall lite grann. Inte så att den är helt smärt fri såklart.
Jag har fått klara mig på alvedon var 6 timme.

Men kan tacka att jag har min lille i magen för då har jag varje gång det blivit jobbigt tänkt på honom o tänkt att nu kommer jag ju kunna lyfta honom, sååå värt det.
 
 
Ska ha detta på i två veckor sen ska stygnen tas av. Läkaren sa jag kommer troligtvis ha ganska ont i några veckor framåt. Men sen ska det vara bra. Risken att det kommer tillbaka är 15%
Jag blev bombad med bedövning och ja det var den värsta bedövning jag fått, urk. Uppe vid armhålan fick jag den i NIO nerver. Jag hade tyvärr oturen att bara bli bedövad på undersidan så läkaren fick kompletera med ytterligare bedövning direkt in i handleden, två gånger. Jag ville verkligen inte riskera att känna något. Kan säga att efter all denna bedövning va op en piece of cake ;) hehe
Sen fick jag stanna kvar på sjukan till bedövningen släppt och det tog några timmar.
Underbar personal som d gick o prata med o skoja med. Väldigt hjälpasamma o frågade flera gånger om jag ville ha nått. Fick mackor och dricka när jag ville.
BRA första upplevelse på sjukhuset :D
Hoppas jag slipper komma dit igen dock :P
 
Förutom när det är dax för prinsen att komma ut såklart :D
 
 
Vi passar Smilla :) Söt liten galenpanna denna här.
Jag är tyvärr allergisk mot henne så kan inte pussa på henne. Vi ville helst inte ha in henne i vårt sovrum, men hon ville så gärna in o kraffasa o gnydde så jag kunde inte låta bli :P Låt allergin jävlas med mig. hua.
Vi har varit ute på morgonen promenix, kaaaallt :)
Sen ska jag till tandläkaren och fixa en bettskena.
 
Min lille i magen mår toppen, igår var första dagen han verkligen höll låda HELA dagen. Kunde känna honom massor. Underbart, det är verkligen sån lycka o känna han böka runt.
Jag tycker magen växer varje dag nu. haha har fortfarande svårt o fatta jag ska växa och hur mycket.
Imorron är det dax för BM, OCH jag har gått upp i vikt ;) haha tänka sig.
 
Lillasyster är hemma hos oss o sover över, mysigt o ha henne hääär :D Tror hon kommer hit inatt oxå :)
Jag har en jätte nära o fin relation med henne. Hon har blivit så STOR :P Hon är ju min lilla groda! Det är 13 år mellan oss. Så hon är vår lilla sladdis :D Hon längtar så mycket efter att bli moster, hon kommer verkligen finnas där för vår lillkille. Han har sån tur som kommer ha världens bästa moster ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0