Barnmorskan

Skrev ner alla mina frågor på ett papper, then I was ready to go!
ÄNTLIGEN!
Vår BM är Carina - en rak tydlig men lugn och fin person. Hon vet verkligen vad hon gör. Hon hade massor med tålamod o ja vi tre kunde snacka om lite allt möjligt faktiskt.
Inte en enda gång tittade hon på klockan eller fick oss att bli stressade för det drog ut på tiden.
1 tim och 15 min tog vår inskrivning.
All mina värden var perfekta, blodtryck 120/70
blodvärde såsom järn socker o äggvita var som det skulle och inget alls att anmärka :D
urinprovet hmm minns inte vad hon kollade där men det såg oxå bra ut :P haha
 
Jag har anmält mig till lite gravidyoga! Aldrig testat o vet inte alls om det är min grej. Men tänkte kul o testa och dessutom få träffa andra blivande mammor här i Trelleborg.
 
Jag och Niclas kommer ta tag i simmningen tillsammans. Vi kommer ta ett klippkort till att börja med.
 
Jag är jättepeppad för att komma igång igen, idag gick jag t.o.m en promenad o sen gjorde jag rumpövninagar när jag kom hem. Härligt.
 
Vi fick en ny tid som blev den 5 feb, då är det dax att börja mäta väga och lyssna på bebishjärta!! ♥
 
Kommer denna veckan när vi är borta att få kallelsen till UL, så det blir fint att komma hem till det brevet.
Hoppas de har en tid för oss snart efter vi kommit hem :D


Gravidförsäkring är tecknad, Folksam blev det 1050 kr bland de dyraste men skulle något hända hade de även bäst hjälp till oss.

Har även alla andra försäkringarna hos dem.
Känns skönt att vi är försäkrade, har hört så många skräckisar och ja försäkringsbolad är verkligen hårda, så lika bra att ha en från start. Man vet aldrig när olyckan är framme!
 
 
Nu är det dax att fylla i gravidboken - Ny vecka imorron ju :) vecka 17 here we come!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0