Namn?

 
 
Här hemma går detta ämnet hett!
 
Jag verkligen älskar o prata namn o drömma om vad vi kommer kalla vår grabb.
 
Jag har kommit med många förslag, Ncilas har ratat de flesta :P haha
Men vi har några få som vi är helt överens om.

Faktiskt var vi helt klara på en Vincent redan innan vi lyckades bli gravida.

Men sedan dess har mycket hänt och båda tycker väl det har kommit lite många Vincent bland folk man känner. Så därför började vi tänka på något annat.
 
Efter vårt RUL när vi kom ut så sa vi båda, det där var en liten -------
Vi tittar nöjt och belåtet och klappar på magen, vår fine lille skatt.
 
Så nu kallar vi faktiskt honom för detta namn. Även familjen och vänner har börjat kalla honom detta.
Inget är såklart skrivet i sten men för just nu så är han vår lille
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Josefine

Vad roligt! :D Jag gillar Elias men min lillebror heter det så det blir knas isf ;) haha.. Vi har inte kommit någonvart i den diskussionen, oavsett vilket kön vi diskuterat.

Min sambo är inte svensk ursprungligen och vill gärna ha något som klingar bra på hans hemspråk. Jag är mer för att man får ytterligare mellannamn och man kan använda det om de tycker att det blir jobbigt när man åker och hälsar på hans släkt. Dessutom kan det vara fint att ha något som visar att det finns ett annat ursprung än Sverige i bakgrunden även om vår lilla kommer vara svensk. Men han tycker bara man ska ha ETT namn vilket jag tycker är skitstörigt då det är kul med flera, spec om man har svårt för att bestämma sig! Dessutom har jag svårt för namn som redan existerar eftersom man oftast associerar det med något/någon, vilket så klart gör det ännu omöjligare att hitta något bland alla de som finns.

Meeen, jag har EN Favorit, ett pojknamn som jag kommit på själv som jag tycker är jättefint. Men som tyvärr liknar ett ord som såklart betyder något lite knasigt på sambons hemspråk! Hihi.. Men jag gillar det och hela familjen som jag berättat det för gillar det. Jag har fastnat för E och det namn jag kommit på är Emion! Det får mig att tänka på en stjärna och låter hur mjukt i munnen som helst. Plus att det påminner om min sambos språk (även om han inte tycker det lämpar sig). Haha.. Skönt att ni är överens iaf! Och nu när ni faktiskt ändå vet har ni också halverat diskussionen ju, alltid något! ;D kram /J

Svar: Jag röstar på att ni ska välja 2 namn :D absolut. Emion va verkligen jättefint, mjukt o fint... Jag gillar det, fajtas för det ;) Namn trodde jag inte skulle bli så lätt, men vi kommer väldigt bra överens här hemma faktiskt. Just nu är han en Adrian, och liknar han sin papa så är det inget snack om saken. Men vi får väl se när vår älskling är ute :D
Johanna

2013-01-31 @ 16:20:50
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Sandra

Fiiiint namn!! Lycka till på operationen. Kram

Svar: TAAAACK :) Så kul att vi hittat något vi båda verkligen älskar, återstår d o se om han är en liten Adrian när han kommer ut oxå ;D
Johanna

2013-02-01 @ 17:07:35
URL: http://sssandras.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0