Hemma

Vi har hittat hem :D
Matheo har inte haft något andninguppehåll på 4 dygn, han har nästan ingen kikning kvar, utan nu är det hostan som kvarstår. Den kan hålla i sig ett bra tag. Men han har lärt sig, han kan misann hosta som ingen annan bebis kan (tyvärr)
 
Skönt att han mår bättre iallafall, vilken jobbig tid vi har haft. Tror jag har stängt av massor. Ibalnd har det bara slått mig som en våg vad som faktiskt händer.
Att se sitt barn så sjukt, att ens barns liv är i fara. Det är en chock, inget man kan förbereda sig på, inget man har tänkt sig, inget man vill tänka sig rättare sagt och när man är mitt uppe i det gör hänger man i alla små trådar som det går. Man sätter på ett face och är modig. Man kopplar bort alla känslor. Till sden där vågen kommer och man gråter, man kan inte sluta. Allt blir ett sort tomrum och man tänker det värsta. Oavsett var man befinner sig modig eller under ytan så är det fruktansvärt.
Jag är så lycklig för jag har Niclas, att vi har funnits där för varandra och för Matheo.
Matheo har visat mig helt nya sidor, att en så liten bebis kan vara så stark och ha så mycket vilja och personlighet.
 
Det visade sig (trots alla som tvivlade) att även jag har kikhosta, ja fast jag är vaccinerad.
Kan inte med ord beskriva hur arg lessen o besviken jag är på min vårdcentral att man inte lyssnad och tog mig på allvar. Att man inte bara tog provet när jag bad om det. Att man bara tog tid i två min, lyssnade snabbt på mina lungor o sa nej det kan inte vara kikhosta för du är vaccinerad. Nej du kommer inte smitta honom efter som du helammar.
Allt detta hade kunnat stoppas eller linmdras om man bara tagit ett snabbt blodprov på mig.
Detta kommer jag gå vidare med, tro mig.
 
Det ser dessutom ut som att det inte tar slut vid mig och Matheo, vilket gör mig förtvivlad. Jag har sånna enorma skuldkänslor som jag inte kan bearbeta.
 
Vi är iallafall hemma, allt är tvättat vi har fått städat undan, kan ju säga vi hade en tonfisksallad i kylen. nästan 2 veckor senare kan jag säga det var ingen ljuvlig doft direkt. FY FAAAN

Nu ska vi ta det lugnt, mysa med varandra och ta tag i alla saker som har legat på is.
 
 
 
 
 
 
Hemma o någon sover gott i sitt babynest :)
 
 
 


Kommentarer
Madeleine

Vad skönt att ni fått komma hem och att Matheo äntligen mår bättre. Kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt jobbigt det måste vara!

Tycker absolut att du ska gå vidare med att de inte kollade upp ordentligt om du hade kikhosta på VC. För jäkligt!!! Hoppas du kommer över skuldkänslorna, kan tänka mig att man klandrar sig själv men du kunde ju inte hjälpa! Tur att allt gått bra för lillen.. googlade och förstår att det inte är något att leka med när man är så liten.
Kram och en extra krya på sig kram till Matheo

2013-07-07 @ 00:22:56
URL: http://www.madeleinereinholdsson.blogg.se
Belovely

Vad skönt ni är hemma och att han mår bättre! Kan inte föreställa mig om ens barn blir så sjukt.
När man precis fött sitt barn vill man ju inte gå igenom en sånhär sak utan bara njuta. Jag är glad han mår bättre iaf och hoppas han fortsätter va frisk

2013-07-07 @ 18:47:10
URL: http://BeLovely.blogg.se
Therese

Så skönt att höra att han är på bättringsvägen och du också för den delen. Jag bifogar en länk som kommer från socialstyrelsen, det står om hur du ska göra för att gå vidare med klagomål angående vård. Jag tycker att du ska skicka in den både till patientnämnden och till socialstyrelsen.



Det är ju inte klokt att de inte ville ta ett sketet blodprov. Blir så förbannad när jag hör sånt, det är ju världens enklast sak... Vet du hur/när ni har blivit smittade?

Hoppas att ni får vara friska nu och mysa med er lille son.
Kramar från oss.


Svar: Ja visst blir man rädd. Jag är så arg lessen och besviken. Men har skrivit till patiensnämden som ringde upp mig igår, skickar en rapport till vårdcentralen som ska ge sitt svar, förhoppningsvis ta ansvar och anmäla sig själva. Annars går jag vidare längre. Ska inte ge upp detta, för det är alltid såhär, man blir tittat på i två sekunder o sen skickad hem, denna gången blev ju både jag och Liten sjuk, han har för fasiken kämpat för sitt liv. GAAAH. Nä usch blir arg när jag tänker på det. Jag ska inte ge upp detta, tycker dessutom denna läkaren varit slarvig när jag träffat henne innan så nu får hon inse att hon måste skärpa sig och vara en läkare på riktigt.
Matheo återhämtar sig bra, han hostar bara ett par gånger om dagen nu, alla andra besvär är borta. :)
Jag vet inte hur vi blivit smittade, vet att jag blev smittad först, sen smittade jag Matheo.
Johanna

2013-07-07 @ 23:34:35
URL: http://thereseothyra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0