Babysitter

Vi stack o köpte en babysitter. Han gillar det sittläget när han väl e vaken. Så den kommer nog vara uppskattad. Änsålänge drunknar han i den :P haha
 
 
Jag stack in till läkaren idag. Har ju dragit på mig en extrem hosta, som jag fick direkt efter förlossningen. Tydligen kan kroppen reagera på sånna vis.
Jag är inte ett dugg förskyld eller så men hostan är fruktansvärd.
Ni som fött barn kan ju själv tänka er hur det känns o hosta lungorna ut när man är öm o inte hunnit göra tillräkligt med knipisar ännu.
Dessutom störs min sömn, man är ju uppe på natten med lillen o se dessutom vaknar jag från o till av hostan. Inget skoj alls. Visar inga tecken på o bli bättre. Hoppas den försvinner snart.
Matheo störs dock inte, han äter vidare o sover vidare när jag hostar som värst, men det är väl för att det varit såhär hela hans liv :P han vet inget annat än en hostande mamma.
 
Ammningen fungerar nu kanon. Han greppar på direkten och får i sig massor. Tycker mig se redan hur han tjockar på sig :D HÄRLIGT!
Inte längre ont i brösten och vi har bra rutin på mat var 3 timme. Han är som en liten klocka.
 
 
 


Kommentarer
Belovely

Ååh vilken sötis!
Han drunknar verkligen i den som du skrev :P men bra han kan växa i den :)
Hoppas hostan försvinner snart!

Svar: haha ja han får växa till sig lite sen tror jag den blir toppen :D Ja hoppas verkligen hostan försvinner snart, den tar kål på mig. :( Hur mår du snäckan? Jag håller koll på dig ;) hehe
Johanna

2013-06-13 @ 20:00:05
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Jag mår fint :) har ofta huvudvärk o får lätt ont i ryggen men det är hanterbart :) är bara denna längtan till förlossningen som är jobbig :) men om man väntar på något gott..;)
Om jag inte uppdaterar på en dag så vet du varför :)

2013-06-13 @ 21:23:13
URL: http://belovely.blogg.se
Madeleine

Så skönt att det funkar med amningen nu och att du inte har ont i tuttarna längre!

Usch ja.. de första nysarna kommer jag ihåg. Jag slapp problemet med att "läcka" men fyy tusan vad ont det gjorde.. Mycket ska man vara med om ;-)

2013-06-13 @ 22:21:05
URL: http://www.madeleinereinholdsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0