En vecka

Guh va det händer grejjer. Man hinner inte med. Man går även på någon galen energi som man inte vet var den kommer ifrån. I förrgårnatt sov jag ungefär 2-3 tim. hujjedamej va man mår men ändå kan jag inte sova när jag väl sen får chansen.
Inatt hade vi en jättebra natt dock :) Håller vi tummarna för fler av dem tack :D
 
Jag tycker han äter lite, och sällan. Blev oroliga så vi åkte till BM o kollade, men lillen han får i sig vad han behöver o har gått upp i vikt, så det går åt rätt håll. Han fick samtidigt mycket beröm av Carina :D det gillar mamma o pappa, stolta jamen visst.
 
Jag berättar lite om vad som hänt här i dagarna, kommer dock glömma viktiga händelser o få ner på print, innebär dock inte jag glömt det helt o hållet (please remember that)
 
Vi kom hem kl 20.00 med vår två dygns bebis. hem kommer vi till en lgh som är städad så fint, pyntad med massor ballonger i girlanger, presenter en stor fruktskål o annat smått o gott. Hur lycklig blir man inte av detta.
Tanken hade varit att jag skulle fått en babyshower i söndes ;) Men det hann vi icke med, men tack till alla inblandade :D och stort tack till mina fantastiskt vänner som gjort det så fint här hemma <3<3
 
 
 
 
 
 
 
 
Kan inte beskriva hur underbart det var att komma hem till detta :D wooow!!
 
Besöken här hemma går hett, o tycker inte ens vi börjat beta av listan på alla som vill träffa Matheo.
 
 
Storasyster <3
Så grymt glad hon är för sin lillebror. Hon har även knåpat ihop ett halsband o en fin bukett blommor till mig :D Sötnöt. Hon pussar o håller o gosar med lillebror mest hela tiden, svårt o lämna hans sida ;)
 

Han får så många fina gåvor så det knappt är sant! Vi tackar så hemskt mycket.
 
Han har blandannat fått ett babygym, kläder, filtar, leksaker
O massa massa kärlek ♥♥
 
Att bli mamma är en stor omställning. Man känner plötsligt enorm press från alla dessa rekomendationer som gäller ditt barn. Detta tycker jag kan stressa föräldrar, jag är en av dem.
Som tur är har jag min fine Niclas.
Vår son är inte den bästa på att äta o ta tutte, vi har nu börjat hitta våra knep men det är en process att lära känna varandra.
Man bör inte ge sitt barn napp.
Matheo blev orolig o kom aldrig till ro, han ville suga men inte ha mat. Bröstet gav honom en ond cirkel av magknip o gnäll.
Jag grät till slut av förtvivlan.
Niclas sa nu provar vi o ge honom nappen. Jag har knappt tänkt tanken eftersom vi inte "får" ge honom nappen.
Nu har vi en mycket nöjd pojke här hemma som får sitt sugbegär tillfredställt, han har även börjat amma längre stunder och vi känner han får verkligen i sig mat.
Vi blev ju orloliga att han inte fick det så åkte iväg till BM för o väga honom, han får i sig mat för han hade gått upp 70 gram sen bb.
Nu sover vi alla även gott om natten :)
 
Napp = Nöjd lugn Matheo o glada föräldrar ♥
 
Idag blir han en hel vecka gammal, wow. Älskade lilla liv vad du förgyller våra liv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 


Kommentarer
BeLovely

En vecka redan! Tiden går fort.
Kan tänka mig det tar ett tag att komma igång med amningen ordentligt och få det att fungera.
Gör det ont att amma? eller det kanske bara är ömt i början.

Svar: I början tog han helt fel på högra, och det gjorde ont som FEAN, men hann som tur e inte får något sår. Nu har han fattat galoppen. Jag trodde ammning skulle vara lätt o naturlgt. Men det är tuffare än man tror o kräver en hel del jobb och tid. Tålamod tålamod tålamod. Men nu börjar det sätta sig, mjölken rinner på bra o han får i sig massa gott. Oftast får sambon rycka in o hjälpa till o få huvudet i rätt position annars blir det bara en massa hackande o en frustrerad bebis.Mina bröst växte 3 stl när mjölken rann till, jag kunde gråta av smärta. Ist för att han behöver mig behöver jag honom, man måste verkligen väcka ungen för o få tömt brösten. Men märker idag även detta börjar lägga sig o vi får in rutin på tömningen. Man måste helt enkelt ge detta tid. :)
En vecka redan ja, haha helt galet va tiden går snabbt, medans man va gravid va ju en vecka så lång.
Johanna

2013-06-11 @ 17:20:24
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Det kanske hjälper o ha en bröstpump om man har för mkt mjölk. Men det brukar ju reglera sig efter hand.
Hehe 3 kupstorlekar är mkt under så kort tid, då lär iaf inte mina amningsbhar passa den tiden :) Skulle va smidigt om man kunde gå topless hela dagarna men då lär man väl spruta ner allt.
Det kommer nog bli tufft när bebisen väl är här men längtar så tills min förlossning startar. Varje kväll tänker man att vattnet kanske går på natten. Men det börjar när man minst anar det ;)

Svar: Jag hade inte överlevt utan min pump, halledar, du anar inte så ont det gör. Man bara MÅSTE lätta på trycket, men endast lätta annars tror kroppen det är han som äter så mycket o producerar då ännu mer mjölk. Men min bröstpump är bland det bästa jag har köpt.
Haha jag hade samma tankar när jag gick o la mig, skojja inte om chocken man fick när vattnet sen väl gick, yihaa. haha löjligt glad blev m,an, man blev så glad för smärtan oxå, ganska knasigt egentligen
Johanna

2013-06-11 @ 19:08:51
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Jag får be sambon åka till apoteket o köpa en om jag måste lätta på trycket :)
Förstår du blev chockad! Speciellt när de va flera veckor till BF. Jag börjar inse mer o mer nu att de kan hända närsom, speciellt när jag börjat få mer o mer mensvärk. Man blir glad när man känner smärta o mensvärken haha, sjukt detdär. Får se hur kul jag tycker det är när jag ligger där med värkar :)

2013-06-11 @ 20:41:30
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0