Våra dagar

Dagarna går och jag måste säga han växer som en tok. Man kan redan se stor skillnad från bbdagarna och vår kille idag. Inte klokt va snabbt de växer de små liven.
Och hur mycket som redan händer i hans utveckling.
 
Vi har haft en held del tuffa nätter, undrar så var man får sin energi ifrån. Matheo har fått magknip. :( Det är riktigt jobbigt o se honom ha sådär ont o man känner sig verkligen hjälplös.
 
Vi får mycket ögonkontakt och det är lika underbart varjegång han tittar in i en. Längtar tills man får respons med leende o.s.v
 
I skrivande stund lyfter han längre än nånsin på sitt huvud. Tränas för fullt i soffan med pappa. Man blir mäktigt stolt.
 
 
 
Vi har börjat kunna ta långa härliga promenader. Igår blev det en promenad på 7km minsann och jag fick inte alls ont. Vilken frihet!
Nu är Nics pappa dagar slut, så nu går han på semester ;) Såååååå underbart att ha honom hemma såhär länge. 4 veckor till tillsammans.
 
Vi har tagit ett bad till, gick ju bättre denna gången.
 
Han sover i princip hela dagen med undantag för matintag. Men mellan 18-21 är han helt vaken, go o gla o massa mys. Det gillar vi starkt.
 
tror han har växt med flera cm, han har blivit så lång min lille. Han börjar lägga på sig babyhull lite här o där, finns ju inget sötare.
 
På måndag ska vi till BVC igen :) lika spännande. Vet inte om jag sa det men han spurtade ju så mycket i vikten att bvcsköterskan inte riktigt trodde på vågen.
På helgen gick han upp 300g, alltså 100 gram om dagen, shises. haha okej att du växer Matheo men jag vill inte det ska gå alldeles för fort tack :)
 
Sommaren är här, vi svettas som tokar, tycker faktiskt det är så svårt o "klä" honom, oftast är det bara body eller blöja, men när man är ute hur mycket filt behöver han osv. Man får gå o känna på honom med jämna mellanrum. Härligt med sommar iallafall, hoppas på att vi snart kan bege oss iväg på lite utflykter. Börjar ju känna mig normal så det är fantastiskt.
Blir väl en hel del tid i Skate kan jag tänka mig :)
Sen ska vi ju till gbg om ett par veckor
Tänkte även få till en runda till Tosselilla

Sen får vi ta lite små trippar för o komma iväg, glass i smyge, promenader i skogen o massa sånt härligt.
 
Imorron är det midsommar! Jag och Niclas firar 2 år, wow jag har nästan glömt detta, trots att vi påpekade det för nån vecka sen :O ojoj
Vi ska iväg till ett par vänner i Vellinge och fira med våra fina!
Jag har suttit o piffat till naglarna :D
Känns så underbart, graviditeten pajjade ju mina naglar totalt, de blev så mjuka att de kunde lätt böjas på fel håll, så jag fick ju klippa ner dem så kort det bara gick, sen bröts de så det gjorde ont o ja de såg förjävliga ut.
Ganska snabbt efter förlossning blev de hårdare och nu har de växt ut så pass att jag kunnat fila dem fina :D
 
 
 
 
 
 
 
Vi va inne på Lindex, pappa tycker det är tråkigt så då hittar han på sånt här :P Babygangster
 
 
 
 
 
 
 
Denna Libero reklamen är så galen, för jag trodde fantamej dem hade tagit min son :P haha tycker det liknar Matheo riktigt mycket.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Josse

Åh så mysigt då!! :D skönt att kunna umgås såpass mycket mer tillsammans, ljuvligt! Det är ingen som sagt att han fått din näsa? Tyckte han var så himla lik dig på bilden ovan där ni var tillsammans! :D ha en alldeles ljuvlig midsommar! Kramar! /J

Svar: hehe jo det är nog min näsa faktiskt, det är någon som sagt det, men det är ingen som kunnat säga vem han liknar dock, han är en jämn blandning helt enkelt ;) hehe
Johanna

2013-06-20 @ 21:37:42
URL: http://Joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0