Det är inte jag?!

 
 
Har knappt sovit en blund inatt :( Trotts jag tog alvedon. Grr jäkla rygg, och idag ska man ha chefen med sig på medåkning :/ Får väl bli som det blir, har man ont så har man.
Blev nekad gravidpenning :( suck! Blir till o överklaga o hoppas på det bästa då, för jobba kan jag inte göra. De skrev i brevet att de tycker jag ska jobba till 10 dagar innan BF, jo men tjena! Inte en chans att man kan göra det.
Sammandragningarna kommer lite då o då o jag tycker dem är roliga :P galet va hård magen blir.
 
Tindra sa nu imorse medans de snickrar ihop skötbordet (som jag inte får hjälpa till med eftersom jag har bebis i magen) : Det kommer vara en söt liten unge vi kommer få!
haha härlig kommentar sådär mitt i snickrandet!
 
Funderar på att ta kontakt med en sjukgymnast, (hjälper det Madde? )
Något måste göras, det är trotts allt 15 veckor kvar o såhär ont kan jag inte gå o ha, eller värre.
 


Kommentarer
J

Nej men usch stackare! Vad hemskt och så jäkla osympatiskt av dem med ett sådant besked! Ibland blir man bara så trött på myndigheter alltså, det enda dom vill är att man ska arbeta ihjäl sig för deras skull så att de får maskineriet att gå ihop. Hoppas det löser sig med en överklagan, håller verkligen tummarna!

Sjukgymnast tycker inte jag borde skada, jag ska själv iväg även om jag inte har några större problem (än!). Lika bra att jobba lite förebyggande tänker jag, oavsett hur tränad eller icke tränad man är så är inte den "nya kroppen" något som man vänjer sig så snabbt vid och jag tror ärligt talat inte fysiken hjälper speciellt med tanke på det onaturliga som kroppen ändå utsätts för i det här. Jag menar 9 månader upp och belastningen blir på tok för konstig jämfört med tidigare. Det är ju inte konstigt man blir knasig både under och efter. Bälte körde du redan med va?

Hoppas verkligen det löser sig! Håller tummarna! Kram /J

Svar: Ja asså det känns faktiskt fruktansvärt o ens tänka tanken att jobba så länge, men även hela grejjen att sova borta så nära födsel och dessutom i sängar som ryggen inte klarar av. Många saker som är skrämmande med detta beskedet me n jag försöker o inte stressa upp mig o hoppas på att det löser sig, har ju turen att ha en chef som står bakom mig o hjälper mig.
Ja jag använder bälte och det hjälper just då under dagen, faktiskt nätterna som är värst, man kan inte slappna av. Kan verkligen rekomendera yogan som förebyggande oxå, specifikt för gravida, jag tyckte verkligen det var riktigt skönt och använder mig redan nu av flera ställningar för o avbelasta.
Jag vet fortfarande inte helt hur jag jobbar nästa vecka, men jag återkommer, men lite preliminärt skulle vi kanske kunna ses nästa vecka den 28? Ska på läkarundersökning sen vet jag inte riktigt hur mina personalplanerare tänker men det är möjligt vi skulle kunna ses då om du kan. Men som sagt jag återkjommer så fort jag vet :P :D
Johanna

2013-03-17 @ 10:33:55
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josefine

Vad trist, hoppas verkligen det löser sig! Jag har funderat på yoga men bokade vattengympa som börjar i april. Jag Älskar vatten så jag kunde inte låta bli! Senast jag testade yoga var det så trist, även om jag vet att stretchningen förmodligen är det absolut bästa eftersom vissa muskler påverkas och blir kortare/längre under graviditeten. Jag ses gärna då! :D mig spelar ingen roll under dagen, iom examensarbete så har vi flexibelt. Jag ska till sjukgymnasten på morgonen runt 9 men annars är det lugnt för min del så det är bara du hör av dig längre fram! Hade varit jättekul att ses! :D kram

2013-03-17 @ 11:06:25
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Madeleine

Usch, lider verkligen med dig! För min del så hjälpte sjukgymnasten en hel del ett tag. Jag fick övningar att göra hemma och akupunktur. Det tar ett par gånger till det ger effekt.. Men vattengympan har också hjälpt mig mycket så prova det med. Hoppas din överklagan går igenom. Kram

Svar: Då var tre A4 sidor handskrivna! Skickas in idag! Håll nu tummarna för bövelen :P
Johanna

2013-03-17 @ 18:02:49
URL: http://www.madeleinereinholdsson.blogg.se
Therese

Tycker att du ska prata med din barnmorska om att testa en TENS-apparat. Kolla denna länken http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Behandlingar/Tens/
Kan förresten rekommendera 1177.s sida "Tema Graviditet" finns lite tips om allt möjligt innan under och efter förlossning. Tror det ska finnas en film också om du känner för det :)

Se nu kom sjuksköterskan fram igen :) haha... säg till om de blir för mycket "moraltant" över mig :D

Svar: Ja det är många som snackat om TENS, får kolla upp det, något man kan göra hos sin Barnmorska??
Haha jag gillar dina råd, so keep them coming :D

LOPPIS ja vad kul, hoppas jag är ledig o kan komma, tycker det är så skoj o bara gå o titta :P o förhoppningsvis fynda!
Johanna

2013-03-18 @ 00:35:23
Therese

Glömde ju säga att det är barnloppis den 23 mars kl 10.00 i Svedala folketshus och den 6 april i gympasalen i Anderslöv, kl 10.00. Brukar vara roligt och man kan fynda jättemycket fint.

2013-03-18 @ 00:42:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0