En ultraljudstid

Wohoo igår damp det ner ett riktigt roligt brev :D
Fått tid för det Sista?! Ultraljudet :P haha hsises my god, det som kändes så långt bort har vi nu fått kallelsen till.
 
Tid den 3 Maj, då ska vi få se vår fine lillepojke igen innan han bestämmer sig för att titta ut i stora vida världen.
Vilket fint bra :D
Hade inte förväntat mig o få det redan nu, så blev ju överlycklig när jag öppnade.
 
Igår när jag o Tindra hade mysdag så sa hon en del söta saker.
Hon tyckte jag gick för nära cykelbanan. Så hon sa till mig, Johanna akta du går för nära tänk om en cykel kör på dig, då skadar du ju dig o då skadar bebis sig.
auuuw gullunge, att du tänker så fint.
 
Lekte med en pojke på lekplatsen då hon stolt berättar att hon har en lillebror och sen kommer hon få en ny lillebror vid midsommar :D
 
Hon tänker väldigt ofta på lillebror att han mår bra och är glad, pratar ofta om honom och längtar massor. När hon ser andra bebisar tänker hon enbart på sin egen bebis o hur mysigt det ska bli. Hur mycket hon vill lära honom.
OCH Hålla honom såklart.
Hon tycker om o känna på magen o blir överlycklig när han kickar så hela magen hoppar, haha hon hoppar runt o dansar o det är verkligen underbart o se dem "kommunicera" Hon blir så glad o stolt på nått vis.
 
Måste hitta en fin storasyster present som hon ska få när hon kommer o hälsar på på BB
Sen får hon ju självklart välja ut en present som hon vill ge till lillebror oxå :D En som hon noga valt ut helt själv. Kommer hon älska.
 
Nu ska jag iväg o hälsa på en vän som jag inte träffat på så länge. Vi har så mycket o snacka om o så lite tid har vi haft! Dax o ta tag i detta :) Idag ska jag hem o få se hur fint dem bor, garanterat ursnyggt kommer dem ha, o jag kommer komma hem med ångest för att jag oxå vill ha hus, haha ja så kommer det ju bli :/
 
På kvinnokliniken har jag fått höra att de har 3D, en annan tjej fick minsann en snabbtitt på 3D, jag kommer säkert inte få samma tur men jag kommer hoppas in i det sista :D Tänk så häftigt o få se honom sådär mer på riktigt.... Hoppas Hoppas, håll tummarna för det :D


Kommentarer
belovely

då har du nåt att se fram emot! :) I växjö gör man inga fler ultraljud, om man inte har medicinskt skäl. Synd för hade velat se lille Vincent igen innan han kommer till världen <3

Svar: Ja har förstått att det är väldigt olika mellan städerna i vårt långa land, lite orättvis, man tycker ändå det borde vara exakt samma för Alla. O då tycker jag såklart att man ska få så som vi får det här :P haha UL är ju bra så man verkligen får se att allt är rätt till o bebis mår bra, tryggt o skönt för mamma o pappa. Utan att göra för många. Det blir mitt 4:e o sista UL. Men sen blir vi bortskämda Malin o får se våra söner varje dag :D
Johanna

2013-03-07 @ 10:48:51
URL: http://belovely.blogg.se
Josefine

Finns det 3D där?! Jag vill också, det hade ju varit det häftigaste!! :D hur går det med shoppandes annars? Vi ska iväg och kolla barnvagn, förmodligen köper vi nog också. Tiden går så fort ny känns det som! Vår lilla bebis kickar allt emellan benet nertill ända upp in under revbenen kände jag idag! Inte behagligt men då vet man ju att någon är på g ;) du kommer inte in till Malmö nåt snart också? :D kram /J

Svar: ja vad jag höret, men har inte pratat med dem som jobbar där, tänkte jag tar o försöker blinka med ögonen när jag är där o be snällt :DOOO vad ska ni ha för barnvagn? Vi/ JAG bestämde mig till slut och är nu helt nöjd, fasta hjul blev det iallafall.
Vill shoppa nu i helgen, men får se :) Sambon är sjuk o ligger bara i sängen o försöker bli frisk :( Men kanske jag drar iväg själv. Även om jag så gärna vill ha med honom, fast jag vet att han skulle bli överlycklig om jag gjorde det utan honom haha. Men visst är det mysigt o handla tillsammans? Iallafall nu när det kommer till ens lilla barn.
Vilka tider passar dig bäst? För visst är jag i Malmö, men jobbar ju super oregelbundet o ja när passar dig liksom??
Kram
Johanna

2013-03-07 @ 14:32:06
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Therese, Thyra och Idun

Du kan be om 3D-ultraljud :) tror inte de säger nej.

Svar: Åhhh Hoppas :D:D Skulle verkligen vara så roligt
Johanna

2013-03-07 @ 15:05:09
URL: http://thereseothyra.blogg.se
Josefine

Visst är det mysigt och shoppa! Min sambo är inte heller nåt jättefan av det men han vill ändå vara med och säga sitt på de stora sakerna, så helt på egen hand har jag inte handlat även om jag bör medge att kläderna nog varit mitt kapitel! ;) men där är det köpstopp nu, det får räcka tills vidare!

Jag sitter nere i Västra hamnen på dagarna men kan lätt ta mig in till centralen för 1-1,5 h eller så. Annars är väl eftermiddagar alltid lämpliga om man vill slippa stressa men vi har rätt flexibelt just nu iom att jag och en klasskamrat skriver examensarbete, så det är egentligen helt upp till oss vilka tider det blir så det är egentligen bara du kommer med förslag när du är inne så fixar det sig nog :)

Det blev en emmaljunga nitro city. Jag och sambon har väl i princip från dag ett varit överens om vilken vagn vi ville ha, så det blev en svart från 2011 igår eftermiddag. Känns helt overkligt att det redan är fixat men samtidigt lär väl tiden fram tills dess gå så fort. Det känns kul att det börjar bli verklighet också alltihopa! Man längtar ju bara mer och mer faktiskt!

Hoppas din sambo blir frisk så ni kam ta er en tur i helgen iaf! Vad har ni kvar nu? :) kram /J

Svar: Vi har massor kvar känns det som :P hahaTillbehör till skötbordet så somkorgar blöjor o andra hygien artiklar
Säng med madrass spjällskydd täcke o allt det
Babysitter
Babygym
Åkpåse
Allt det jag lagt upp bilder på är i princip saker jag vill köpa eller önska mig och som finns kvar att köpa :)

När ska ni få hem vagnen då? Vi tänkte hämta hem vår början på Juni
Vi var oxå väldigt överens om vilken vagn vi ville ha, vara bara jag som nojja över chassit, skönt att det kapitlet är avslutat dock :P

Nu ska jag till Lutz med en kompis, ska köpa täcke o kudde till säng och vagn :)
haha jag försöker dela upp det lite för att stilla mitt begär.
Inte så värst ekonomiskt men jag bara måste handla emellanåt, hemskt sug jag har i kroppen.

Ja hoppas sambon blir frisk snart, mycke för att jag skanar honom o vi knappt har tittat på varandra nu när han varit så sjuk, vill verkligen inte bli smittad när jag äntligen jobbar igen. Saknar en stor kram just nu dock :(

Vad ar ni kvar att handla?
Jag hojtar med nån tid som skulle passa bra då :)
Kram
Johanna

2013-03-08 @ 07:11:01
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josefine

Vi har nog massa småprylar kvar också, typ alla hygienartiklar, underlakan missade vi också när vi var iväg och köpte sängen senast! Haha.. Man kommer på saker i efterhand som kan vara bra att ha också, lite typiskt men det är som det är! Vi köpte begagnad så vi fick med oss den hem igår. Haha.. Här går det undan! ;) men så har jag sagt till sambon att jag inte vill stressa ini det sista, då vill jag bara vila och fokusera på att bebis kommer komma och dona med det sista. Kunna njuta lite av sommaren fastän man kommer vara stor! Laga mat och frysa in så man har en sak mindre att tänka på när den lille kommer. Ville börja köpa en del stora saker nu också så att man själv inser att det kommer komma någon, jag har lite svårt att förstå det för det känns så fantastiskt overkligt fortfarande fastän man blir smått påmind av buffarna! :D hoppas verkligen han kryar

Svar: haha ja, la mig nyss i soffan o sa jag saknar hono, så sa han jag e ju här :P o räcker fram en fot som beröring hahaha, jag gick igen :P Jag känner exakt samma som du, tycker om o ha det klart o redo, delar upp de större kostnaderna lite här o där, går o njuter av att vänta och vara gravid, pysslar o har mig. Haha Sambon vill oxå hämta hem vagnen :P Men där e d faktiskt jag som stoppar, vill hellre sätta upp en säng o bädda o ha mig. Vi har ju ingen bra plats för vagnen i vår lgh där den bara kan stå o se fin ut likosm.
Ja sen när det närmar sig är det bra att kunna, bara göra inget om man känner för det, njuta av sommaren och helt perfekt som du säger bunkra upp mat, storstäda o allt annat som man inte vill göra sen när dem är ute i våra famnar.
Johanna

2013-03-08 @ 10:29:26
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josefine

På sig!! Där slant jag med knappen!! Haha.. Man har ju ett behov av närhet, iaf just den här tiden har jag känt!! :) hoppas ni får mysigt på shoppingen och så hörs vi om date framöver tycker jag! :D kram

2013-03-08 @ 10:36:49
URL: http://joeeeee.spotlife.se
Josefine

Naw, stackare!! Haha.. Men jag känner igen det där, min sambo har gjort likadant ;) vi hade väl väntat men nu blev det som det blev. Kan man härja runt i lägenheten och börja få på plats ist, det får gå! Finnas där sen kommer det ju göra ändå ;) jag har velat få upp sängen men där har min sambo satt stopp, han har sagt åt mig att ta det lugnt med det, menar på att den står och samlar damm. Men jag har faktiskt tvättat alla kläderna. Fick ett ryck när jag hade massa tid över och tvättstugan bokad. Vi har babysitter, bilbarnstol, och inte kikat på bärsele heller men kanhända man kan låna av syster, får se. Spännande för er också för er kommer ju lite tidigare än vår! :D ska ni gå nån kurs innan? :) kram

Svar: Ja vi är inbokade på föräldrakurs som börjar den 22 April :D Längtar massor ska bli så roligt o framfröallt gå dit tillsammans o sen träffa andra par, o veta mer om förlossning, wohooo ;)Haha har oxå funderat på o tvätta alla hans kläder, men inte gjort det hittills, tänkte jag ska ju gå hemma 60 dagar innan bf förmodligen, då behövs lite saker o göra :D o vi har ju maskiner i lgh så det är lätttillgängligt anytime.
Johanna

2013-03-08 @ 11:07:54
URL: http://joeeeee.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0