Haft smärtfritt tills nu.....

Jag har haft en himla tur när det kommer till hela denna graviditeten. Det får jag nu äta upp :(
Eller så blir det bara en chock för mig att jag helt plötsligt är begränsad, hoppas det släpper
 
Min rygg är åt helvete
Magvärke gör så ont o jag viker mig dubbel
 
I vissa stunder kan jag knappt gå, annars har jag mest en ihållande smärta som ligger o trycker
 
Kan vara svanken som inte riktigt pallar tyngden, sen har jag ju min älskade ishiash som nu gör sig påmind, magen är väl alla ligament o grejjer som drar växer o flyttas.
 
Inatt vaknade jag av en sån enorm smärta att jag bara kunde gråta o skrika. Va tvungen att sätta mig upp för att sen vika mig dubbel. Försvann ganska snabbt men oj så läskigt det var. HATADE att jag dessutom måste vara utan min sambo o gå igenom det läskiga ensam :(
 
Ja fy fasiken va jag suckar nu.
 
Hela ryggen knakar bara jag stärcker på mig.
 
NU HAR JAG BOKAT EN GRAVIDMASSAGE så får vi se om det hjälper lite.
 
E det nu man undrar varför man inte tränade upp ryggen ? :P
latmask! Usch o fy, men jag säga att jag e peppad som aldrig förr att börja träna o bli fin efter min gullunge kommit ut.
Gravid Yoga står nu som påminelser varje torsdag för nu måste jag stretcha o träna o andas :P :D
Min handled börjar se riktigt fin ut o snart vågar jag plumsa ner i vattnet.
 
Längtar efter min fina Sambo som ska ta hand om mig o tycka synd om mig.
 
Innan kunde jag inte alls förstå vf jag sökte gravidpenning så tidigt som 60 dagar innan BF, NU FÖRSTÅR jag. Det är riktigt tungt o gå o jobba på tågen. Speciellt nu när man märker hur hela kroppen tynger o börjar värka.
Nu tycker jag dessa 6½ veckorna kan gå snabbt, för nu känns det som en evighet kvar att jobba
 
Man har ju en hel del gravidkontakter nu, tack gode. Ibland måste man lätta på trycket o det gör man bäst för sina medgravida faktiskt. Som själv är mitt uppe i samma veva.
 
Förövrigt är det många som kommit in på underlivet som är svullet. Mitt va extremt svullet för någon vecka sen, och gjorde mega ont. Så jag stack till BM o fick det kollat. Allt detta visar sig vara normalt hon såg dock att jag har vääääldigt mycket ytliga blodkärl så måste vara noga med stödsturmpor för att slippa bristningar, som jag by the way fortfarande inte har köpt. Hon sa jag måste ha stödstrumor som går hela benet upp, jo men tjena, med dessa värmesvallningar ;P o hur skönt e d o ha sturmpor hela vägen upp? aja jag borde ta tag i det speciellt när jag jobbar o går så mycket, inte vill man ha underlivet fullt med bristningar.
Är fortfarande öm, men nu vet jag iallafall att jag inte ska sprängas där nere :P
 
Brösten läcker mer än nånsin och jag fortsätter förvånas
 
Min nästäppa är kvar o väcker mig om nätterna
 
Kissar tokofta o varierar på natten från 1-4 gånger. Men det stör inte så mycket egentligen
 
 
 
 
 
 
 
Har ju blivit jätte fäst vid tradera o tycker det är så kul, speciellt när man vinner något nästan gratis.
Idag la jag ut mina första försäljningar, får vi se hur det går.
 
För övrigt Längtar jag varjedag efter min son, Kärleken till honom är helt obeskrivlig. Ibland står jag inte ut, vill bara öppna upp magen titta på honom o mysa.. :P haha d lät äkligt men vill så mycket han ska komma NU. Att man kan längta så mycket :)
Älskade lilla barn, du är så välkommen.
 
Igår skickades mitt babynest :D Snart är det hääär :D
 
Nu vecka imorron, dax o fylla i Gravidboken :D tjingeling
 
 


Kommentarer
Therese

Jag ska ge dig ett tips!
http://www.butik21.com/doktorn-rekommenderar/
Här hittar du lite snyggare stödstrumpor.

Och jag säger bara en sak, jag har alltid stödstrumpor på jobbet, även mitt i sommaren. Du vill inte ha en massa åderbråck på benen, i underlivet. Tro mig, jag har sätt många som har det.

När man tar av sig dem på kvällen känns benen så "pigga", trots att man gått hela dagen. Stå ut med värmen den lilla tid som är kvar innan er lilla krabat tittar ut så slipper du förhoppningsvis problem med åderbråck :)

Kram/ Therese

Svar: TACK så mycket, ska gensat sätta mig o hitta vilka som är edast till knä o vilka som är till låren, eller heter låren nått speciellt? Eller tycker du man bör ta dem som är för gravida ända upp till magen???? :)Tack för hjälpen, du fick mig o ta tag i detta, idag har jag stödstrumpor men de jag har hemma, upp till knäna. Men borde ju hjälpa något :D

TACK
Kram
Johanna

2013-03-12 @ 21:22:24
Therese, Thyra och Idun

Jag tycker det räcker med de upp till knäna. Jag menar vi är ju trots allt unga, inte 70! :)

Svar: haha så sant så sant ;)
Johanna

2013-03-13 @ 20:40:49
URL: http://thereseothyra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0