Mage v26

 
 
Vi har faktiskt passerat Vecka 26 och jag har inte hunnit med allt :P
+ 7 kg och vi ser ut att öka stadigt :P
Naveln börjar bli stor o plattare, e den påväg ut måntro?
ärret har börjat bli bredare oxå.
 
Vecka 26 har inte börjat så bra och jag kan inte längre säga jag mår toppen.
Får ta alvedon på natten för att kunna sova då min rygg ger mig sån smärta.
Har smärta även på dagen men den kan jag lättare hantera.
Har ont lite överallt i omgångar, revbenen ryggen både högt o lågt o nere i magen. :/
Har även denna veckan börjat få känna på sammandragningar som kommer lite då o då, dock är det otroligt häftigt o jag gillar dem änsålänge :P
Magen växer i räser fart och jag börjar tappa uppfattningen om var den är.
Vår bebis i magen mår toppen :D Han ger massor med respons när båda jag och pappa pratar o klappar honom. Så himla mysigt o se när Niclas klappar på magen o pratar så börjar lillen sparka som en tok :D Jag blir helt tårögd.
Niclas är verkligen en fantastisk pappa och jag kunde inte ha valt en bättre att göra denna resan med.
Brösten har börjat droppa t.o.m så ja vi läcker mer än nånsin, det sägs att när man börjar göra detta så tidigt att det snart ska lugna sig för att tillta senare i graviditeten igen. Hoppas det lugnar sig......
 
 
Idag ska vi till BM, ÄNTLIGEN ska vi börja mätas wihoo.

Har massor med frågor, shises bör nog skriva upp dem annars vet jag att jag glömmer hälften. Dock säger hon så gulligt då, men Johanna det är bara till o ringa om du undrar något ;)
 
Det går verkligen snabbt nu!
 
Efter BM ska jag till Valen o kolla in Kappahls rea, finns en sprakdräkt jag så gärna vill ha till lillen, sen en snabbis till clas olsson
Igår beställdes även ett babyinsättning till vår bärsele så vi kan bära honom i den även när han är pytte ;)
O sen köpte jag två andra saker, men det ska jag nog hålla lite hemligt o visa när hans rum börjar bli uppsatt :D


Kommentarer
Belovely

Fin gravidmage du fått! Jag har inte riktigt vant mig vid min stora mage. Ligger i min onepies o ser en stor kula, ser ut som man lagt en kudde där under :)

Vad är det för babayinsättning du köpt? Vi köpte en bärsele på ullared men visste inte man behövde en insättning i den :) var köpte du din?

Svar: Taaack :) haha nä jag har inte heller vant mig vid min :P Blir i princip chockad varje gång jag kollar ner. Men samtidigt blir jag lycka fånigt glad när jag kollar på den haha :P Tror bannemej jag kommer sakna den sen när den är borta, även om jag är mer peppad än nånsin att träna o bli smal o fin mamma :D
Vi har köpt en Ergobaby bärsele, o den är så mjuk att man behövde en insättning för dem allra minsta så den ligger stadigt.
Johanna

2013-03-15 @ 19:55:46
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Jag blir också glad av magen :) man har ju sin bebis där som gottar sig :)
Men samtidigt vill man känna sig smidig igen, slippa gå på toa hela tiden o börja träna ordentligt igen. Men har mina aningar att det kommer dröja innan jag har ork med träning när man har bebis. Får hoppas han sover långa stunder o inte vill äta hela tiden :)

Svar: Haha ja vi får hoppas :D , i mitt huvud har jag massor med ork :P Men om det är önsketänkande eller inte får vi väl se :D
Johanna

2013-03-15 @ 20:59:33
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0