Öm på magen

Jag börjar få en ortoligt öm mage lite då o då. Det gör ju nu oftast ont o sova på mage, oxå sida, ryggläge som gäller nu. Ibland tillåts jag att ligga på halvmage.
När jag börjer mig ner kommer bulan ivägen, blir till o böja sig på annat vis from nu. Lite på sidan eller så brer man ut benen o lägger magen mellan ;)
haha ser faktiskt inte riktigt klokt ut.
 
Nu befinner sig livmodern ungefär 4 cm ovanför naveln. Jag börjar känna hur hans sprall kommer högre o högre upp, blir liksom chokad varje gång känns det som.
 
Är han vaken är jag oftast vaken. Kan inte alls sova när han bökar runt. Men änsålänge är detta inget jag tycker e jobbigt. Jag vaknar med ett leende när jag vaknar av att han är vaken. Då har vi mysstund oavsett vad klockan är.
 
Jag har börjar gå som en pingvin ibland. När han ligger på blåsan eller långt ner så svassar jag fram. haha har kommit på mig själv ett par gånger ;)
Svanken svankar för fullt, otroligt vad annorlunda ens hållning blir.
 
Igår fick jag gosa med en liten pojke på 3 mån, sååå liten så underbar så sööööt. Hjälpte mig inte alls, snacka om att längtan efter min egen lille pojke blev stor.


Kommentarer
Johanna Retrolover Alm

Haha man vänjer sig vid att de bökar runt där inne. Det var några veckor när jag inte kunde sova, nu registrerar jag det mest i bakhuvudet "åh han bökar" men så sover jag vidare. Meeeen man får inte mycket sömn sista tiden, så tipsar om att försöka sova så mycket du bara kan. Jag går runt och känner mig halvdöd hela tiden och tung och otymplig. Men snart får man ju träffa dem och då är det värt allt!

Svar: haha ja man gör kanske det :P Tycker faktiskt det är obehagligt ibland, vet inte om det är för att allt fortfarande är så overkligt så bara skakar hela magen inifrån helt plötsligt. Känns som vibbraitoner ibalndÅhh längtar så till jag får se våra troll Johanna :) Asså din pojke är ju så nära :D Han e ju typ klar! Ska bara bli redo oxå. Inte ens en månad kvar :O galet! Va ni på UL i v32? Eller det kanske man inte får i sthlm? Ingår alltid här hemma.
Jag ser inte klok ut när jag kliar, haha kan inte klia på tröjan utan måste lyfta upp den o klia rakt på huden. När jag jobbar kan det se lite smått tokigt ut :P men men vad ska man göra haha.
Johanna

2013-03-05 @ 15:47:05
URL: http://retrolover.blogg.se/
Johanna Retrolover Alm

Haha ja smörj smörj smörj så kliar det mindre. Det är det enda man kan göra! Och var glad så länge som han rör sig, jag är nojjig för minskade fosterrörelser hela tiden. Det är ju sånt man ska hålla utkik efter, det ska inte gå mer än 6 timmar utan att man känner någonting. Så jag har stenkoll på det.

Ja mitt troll är nästan klart! Det kan faktiskt komma när som helst från 14 mars, men ända fram till 17 april om det vill sig illa. Jag tror att han är ett litet sego som kommer att komma försent.

Nej, vi får inget ultraljud i vecka 32. Varför gör man det i Skåne?

Svar: Ett tillväxt UL, kolla så bebbarna följer kurvan samt tror jag de kollar hur stora dem är och får bättre uppfattning till födselns vikt. Sen mäter man plutten så allt är okej.
Japp jag norpa åt mig en datum o tror er lille kille kommer komma den 8 April ;)

haha ja jg smörjer, nästan som besatt, bara för jag skriver nu så vill jag gå o smörja för det kliar.
Har du fått någon bristning ännu? Jag har klarat mig hittills men får väl se om dem kommer snart, känns som om det är nu de borde komma då eftersom det stramar så mycket.

Såååå fina bgravid bilder du tagit, jag ska minsann oxå ha, men kör en budget variant där min bästavän får klicka några bilder ;)
Johanna

2013-03-05 @ 16:09:21
URL: http://retrolover.blogg.se/
Johanna Retrolover Alm

Tack för att du tycker det, jag gillar bilderna själv galet mycket! Haha de är också budgetvariant, kan tipsa om att bli medlem på modellbilder.se och hitta en semi-proffsig fotograf där som kan ta dina gravidbilder. Gjorde jag med Daniel Gual, som tog de tidigare bilderna. Jättebra kille.

Jag har inte fått några bristningar än (peppar peppar) men nu är jag ju inne på sista månaden. Man tror liksom när man är såhär stor att "nu kan jag inte bli större" ...OCH SÅ BLIR MAN DET. Det är helt galet. Jag är så svullen och full med vatten nu att jag knappt känner igen mig själv, haha! Mina fingrar är som små korvar!

2013-03-05 @ 16:21:38
URL: http://retrolover.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0