90%

Idag har vi avklarat 90% heeeelt galet..
fatta, bara tio kvar ju..
 
 
Inser ni att det oxå bara är 28 dagar kvar ;D
 
Varje kväll får jag spratt i kroppen. Jag längtar är otålig o känner mig fullt redo.
Vi längtar så det knappt är sant.
 
Har gått o fått Karpaltunnelsyndrom, lika bra att fylla på symtom listan.
 

Varför får man karpaltunnelsyndrom under graviditeten?

Karpaltunnelsyndrom uppstår när vätska samlas och orsakar svullnad kring nervkanalen (karpaltunneln) i handleden, vilket leder till pirrande, smärta och domning samt förlust av koordination i händer och fingrar. Det uppstår vanligtvis mot slutet av graviditeten och kan mycket väl återkomma under påföljande graviditeter. Det kan också fortsätta, eller utvecklas, under den första tiden efter förlossningen.

Det kan vara svårt att ta tag i små saker och utföra handrörelser som kräver precision. Det är värre i den dominanta handen (den man skriver med) och uppstår vanligt först i pek- och långfingrarna. Det är särskilt smärtsamt på morgonen när man först vaknar, eftersom händerna vanligtvis är halvknutna i sömnen.
 
Tackar vi för, något mer jag hinner dra på mig?? ;) Snacka om taggad o få ut bebis o bli av med alla symtomen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0