Dålig dag?!

Ja vi hoppas på det.
 
Jag känner mig stressad inombords, finner ingen ro o kan inte sätta fingert på vad det är. En känsla av att jag inte är klar och förberedd infinner sig.
Jag har ont :( väldigt ont.
Jag vill inte längre se mig själv, usch detta tog hårdare än jag trodde :(
Men jag kan heller inte sluta äta, jag e hungrig konstant. på ALLT
 
Pengarna är slut o kommer inte förren nästa vecka (förhoppningsvis) de har inte börjat behandla mitt ändrade ärende ännu :( även där har de tydligen 30 dagar på sig. aja de ska komma så småning om, får nalla på sparkontot, men det är oxå något som skapar ångest ju.
 
Vill börja packa bbväskan men blir bara snurrig o yrar runt när jag ska ta tag i det.
Kanske ska göra en hedlerig lista där jag bockar av det jag vill ha med mig.
 
Det är fint väder, jag vill ut, men jag har så ont :( så det tar emot.
 
åhh hoppas bara detta är en dålig dag, vill inte må såhär ju.
 
 
 


Kommentarer
Josse

Nej men usch kära du, vad jobbigt det låter! Tror du inte att det är en del frustration och att du är rätt så mätt på att vara gravid då? Talade med min mor igår och kom på mig själv att klaga en del fastän allt ändå varit bra. Då sa hon bara att det är naturligt att vara trött på det, utan den känslan hur skulle man annars kunna längta efter något som en förlossning? Och jag kände nog en poäng i det hon sa faktiskt! Synd att ni inte har badkar annars hade mitt tips varit att du skulle tänt ljus, sätta på musik och lagt dig i ett bad. Man brukar kunna slappna av lite lättare då. Och det här med maten och ekonomin, försök inte tänka på det, det skapar alltid en extra stress som gör att man går runt med dåligt samvete. Det kommer fixa sig och jag är säker på att ni klarar dessa grejer galant ihop även om det är lite motigt just nu! Bamsekramar!!! /J

Svar: Ja jag tror faktiskt det du säger stämmer, vi kommer nog alla naturligt in på denna vägen att vi blir trötta på det, hur tacksam man än är så blir det ju jobbigt. Tänkte mycket på detta du skrev igår o kändes faktiskt bättre efter det. Känns som om kroppen nu gör det extra jobbigt för att jag ska ha sån sjuk vilja sen när jag väl ska krysta o har den smärtan. Det känns bättre idag :)
Johanna

2013-05-23 @ 12:29:17
URL: http://Joeeeee.spotlife.se
Carro

Men vännen då, inget kul att läsa hur du mår :( Det är tungt den sista tiden och jag känner så väl igen mig i allt du skriver. När det gäller den inre stressen så skriv ner en lista på det du känner att du inte har "koll" på, det brukar hjälpa mig! Och när det gäller försäkringskassan så bara ligga på dem!! Jag vet det tar så sjukt mycket energi att behöva tjata för att något ska hända men tro mig det hjälper. Ställ krav på dem och ifrågasätt vem som ska betala dina räkningar om du inte får dina pengar, de har 30 dagar och det ska hållas så är det! Tro mig, jag bråkade med dem senast igår och idag såg jag en utbetalning ;)
Ska vi försöka hitta en dag att ses? Eller du kanske inte orkar? Kramar

Svar: haha ända sedan jag blev gravid o tydligen tappade minnet har jag fått leva med listor ;) Älskar listor. Måste göra det annars fungerar inte min vardag liksom, jag verkligen glömmer och ja blir sådär stressad av tanken att glömma något viktigt. Jag vill jätte gärna träffas. Bara säg till när du kan så jag kan skriva in det i schemat. :) Stor Kram
Johanna

2013-05-23 @ 13:45:55
URL: http://comse.blogg.se/pluttisen
Madeleine

Usch det där låter inte alls som en kul dag :-( Försök att tänka som så att du har fortfarande ganska gott om tid kvar. De flesta jobbar ju tills 2 veckor innan BF. Man hinner med det som är det viktigaste. Jag förstår dig med vikten och det där.. usch det är inte kul.. men varje tid har sin sak.. min granne sa när jag var bitter, du har lånat ut din kropp och får tillbax den sen och det är väl så.. fast än att det känns långt borta. Hoppas det onda ger med sig snart.. har du ont så som jag hade att det hugger nertill? Hoppas det lugnar sig snart iallafall. Kram

Svar: Nä igår va en jobbig dag. Smärtan är kvar idag men jag känner mig starkare att ta den på nått sätt. Ja det är bra tankesätt o tänka, lånat kroppen. Jag o Nic låg o pratade lite om detta igår, o ja inte direkt efter förlossning men när jag känner mig redo, då ska vi båda hjälpas åt o verkligen peppa varandra, äta bra o inte göra så som vi gör nu, frestar varandra på nått sätt. Han är helt med på notorna, så såfort jag ger klartecken blir det att ta tag i detta ordentligt. Niclas är ju ledig i 6 veckor efter liten kommit, så känns som om det är en bra tid att kunna ha mys på, starta lugnt o sen kör vi så det rycker. Är faktiskt riktigt peppad :)
Johanna

2013-05-23 @ 20:55:14
URL: http://www.madeleinereinholdsson.blogg.se
BeLovely

Jag hoppas du mår bättre nu! Jag har med känt vissa dagar en oro och stress men inte vetat riktigt varför. Tror det är alla hormoner och allt man går igenom nu i slutet.
Sen pengar är alltid nåt jag känner stress över. Men det ordnar sig alltid! Förr eller senare får du dina pengar o då kan du lägga tillbaka de du tog från sparkontot om du behöver ta därifrån :)

Svar: det känns bättre idag :) Niclas va så fin o tog hand om mig igår när jag va sådär depp.. Att allt genast känns mycke bättre när han kommit hem från jobb. Aldrig kännt såhär, att jag har så starkt behov av hans närhet och att han bara finns där. Känns konstigt. Men samtidgt är det ju fint :)
Johanna

2013-05-23 @ 21:22:22
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0