FK

Glömde ju helt bort..
 
IDAG fick jag besked från försäkringskassan, efter att jag ringt o fått tjata ytterligare en gång. Då påstår de förresten att jag inte skickat in ansökan om gravidpenning, haha jag började skratta o trodde personen i luren skojade med mig.
Har ju för 17 skickat in det mer en en gång t.o.m
Då bad han om ursäkt och sa att han lägger ärendet högst upp så jag har svar inom 1-2 arbetsdagar.
Idag fick jag mitt svar
 
Jag är nu beviljad hel gravidpenning :D så försäkringskassa har gått in och ändrat beslutet som tagits tidigare.
 
Puh skönt så nu får jag pengar :D :D Lättnad...
 
Kanske därav all energi idag?!
 
Nu vet jag inte när jag kommer få dem, om de hinner denna månaden menar jag. För jag skulle skicka in ytterligare ett papper idag. Men hoppas det flyter på så jag får det jag ska redan denna månaden. Imorron ska jag sätta mig ner o lägga in ansökan om föräldradagar för första gången :)


Kommentarer
nattae

När jag blev sjukskriven tidigare i graviditeten fick jag besked om beviljad sjukpenning typ dagen innan utbetalning, så det gick fort! Borde ju gå snabbt med gravpenning också! Fin blogg du har, vi har BF samma datum :)

Svar: ahh ja d e ju jättebra om det går snabbt så man slipper stå utan pengar. :D Hoppas det går lika snabbt för mig, mina erfarenheter hittills är ju att allt tar en sån enorm tid :/Ohh va skoj med samma BF :P Får vi se om de små liven behagar komma då eller hur de tänker starta livet utanför. Vad väntar ni, har ni tagit reda på det? :P haha jag e så nyfiken.
Johanna

2013-05-11 @ 09:17:21
URL: http://www.jknathalieeriksson.blogg.se/
nathalie

Ja, beslutet om gravpenningen tog ju jättelänge att få svar om, men jag fick beviljat direkt så kan tänka mig vad galet jobbigt det måste vara att överklaga, vänta på svar och så vidare!
Ja precis, känns så skönt att det äntligen börjar närma sig :) från början var vi helt säkra på att det blir en pojke, men rul visade att det mer ser ut som en flicka :) dock var inte barnmorskan helt hundra, och vi känner också att vi inte vet alls nå mer :) vi får se helt enkelt :) men snart så!! :)

Svar: hehe ohh va spännande o se vad det blir :P hade tyckt d va jätte jobbigt om jag fått ett så osäkert svar.Ja detta med alla omgångar av överklagan o alla papper hit o dit är ju så frustrerande, mycket för att det tar sån tid, varje gång man skickat iväg ett papper (som man själv gör så fort som möjligt) så får man vänta på deras 30 dagars hanläggningstid. 30 dagar är ju ganska länge när man är gravid o tid är väl inte direkt det man har på det viset, jag menar bebisen kommer ju.
Aja nu är allt som det ska och det är enormt skönt :D
Johanna

2013-05-11 @ 12:50:55
URL: http://www.jknathalieeriksson.blogg.se
Belovely

Förstår lättnaden! Jag blev så glad o lättad när jag fick reda på min föräldrarpenning o slapp några krångel :) det är ändå en stor del av allt då det är den inkomsten man ska leva på den närmsta tiden :)

Svar: Ja men visst är det skönt. Som du säger så släppte ganska mycket som tyngt en nu. Nu ska jag bara fixa så jag får rätt veckor semester så jag kan sätta in föräldra dagar när liten kommit ist ;) Gillar inte ideen med o ta ut 10 dagar INNAN han kommit, vill jag ju ha när han är här. Så det får bli semester ist. Mycket o fixa o trixa med, extra svårt när man inte vet när han kommer komma den lille sparven
Johanna

2013-05-11 @ 15:52:32
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0