Promenix

Njuter av dagens lugn, en måndag som är totalt oplanerad :)
 
Tog mig en promenad genom trelleborg, gick inom babybutiken för jag ville kolla upp påslakanet till vagnen. Hon berättar att det gula setet håller på o utgå. Så jag går hemåt o beställer hem det på nätet innan det är slut :)
 
Satt mig på balkongen o ätit gårdagens grill :D läst om förlossning o smärtlindring. Epiduralen skrämmer mig fortfarande men jag är ändå öppen för den beroende på hur allt ser ut.
 
Snart är det dax för föräldrautbildningen nr 2 :)
 
Snart slutar sambon. Har inte blivit någon tvätt idag, men tar det när det väl kommer.
 
Fick köpt en liten sparkdräkt idag till Lillen :) Kanke en bb sparkis? Vi får se vad pappsen säger och jag har ju trotts allt 50 dagar på mig ;)
 
 


Kommentarer
Belovely

Har ni bestämt er för vilket babyskydd ni ska ha? Jag trodde vi skulle köpa akta graco logico S men va inne på babyproffsen idag o den va jättetung och stor så blir en annan.
Funderar på maxi cosi cabriofix för den kändes mkt smidigare.
Men de är inte billiga dessa bilbarnstolar :)

Svar: Vi har fått låna babyskyddet av min bästa vän o då är det en sån akta graco. Hon säger att ja den är tung o man blir trött på den, men den är säker och man har den ganska kort tid. Jag hade nog inte köpt en begagnad från en främling faktiskt då man inte vet om den blivit krockad. Då har den ju tappat sin funktion o allt blir smulor om ni skulle råka ut för en olycka. Bilstolar har även en bäst före datum.
Men ja riktigt dryg kostnad för något som man använder så kort tid. Jag är så glad för att vi får låna deras
Johanna

2013-05-06 @ 18:17:12
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Okey, är det en logico S ni ska låna? Tyckte den va så bred så kunde knappt bära den, o då va de ingen bebis i :)
Har för mig man inte bör ha babyskydd som är äldre än 5 år. Fast om den aldrig krockats o fint skick tror jag det går ha längre. Vi kommer nog inte använda babyskyddet så mkt.
Känns som en tråkig utgift så skönt för er ni kan låna en :)

Svar: Ja precis :) Jag har faktiskt inte kännt på den ännu, ligger inpackad. Jag är bara glad vi får låna den. Och jag är helt säker på att de enbart köpt bra saker till sin lilla dotter, så det känns säkert. Man får ganska tidigt iväg o titta på nästa stl på bilstol. :)
Johanna

2013-05-06 @ 23:06:46
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Ja det kan ibland bara ha stolen i 6 månader o de är så kort tid. Sen blir de o köpa ännu en stol :) inte billigt med bebis :)

2013-05-07 @ 19:52:26
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0