Tindra <3 Bebis

Hon är så överbeskyddande mot lillebror. I många lägen. Hon frågar ofta hur jag mår och hur bebis i magen mår. Om han är vaken m.m
Hon säger ofta att jag inte ska göra si eller så och att jag ska vara försiktig för jag har beis i magen.
Hon erbuder sig att hjälpa till och även plocka saker från golvet.
Hon påminner mig om att jag är jättefin.

Helst tycker hon att han ska vara ute nu, då ska dem mysa o leka
Hon kramar pussar o känner ofta på magen. Ibland har det t.o.m blivit en sång :)
Hon har gått x antal varv med vagnen inne i lgh och visar hur man kan vagga honom till sömns
Hon har hjälpt till att sätta ihop hans rum samt vika hans små kläder
När hon har fått en spark på handen så har hennes ögon lyst upp och man ser hur stolt o glad hon blivit.
När hon säger hejdå till mig är det även viktigt att lillebror får ett alldeles eget hejdå, gärna en kram :)
Hon berättar ofta allt hon ska lära honom
Ser mycket fram emot att få honom i knät o gosa
Hon vill ofta läsa böcker om bebisar
Hon har många frågor om förlossning, var hur när m.m
 
 
Lille bebis där inne - Du ska veta att du har en storasyster som är fantasitskt och redan älskar dig massor.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0