Trög dag!

Känns som om min energi infinner sig ungefär varannan till vartredje dag. Där emellan e jag helt orkeslös.
Idag  hade jag stora önskemål om att gå ut o röra på mig. Mycket för att jag märker hur jag börjar svullna upp.
Man mår väl inte helt hundra med denna snabba viktuppgång, även om det har sin fina andledning.
Det som tagit mest stryk är min rumpa, känns som om den försvunnit, blivit hängig o dan :( Inte alls så peppande
Höfterna har blivit stora men det kan jag lättare leva med :) Former tycker jag ändå är grymt snyggt.
Sen ryggen har börjat lägga på sig ett extra lager :( Detta är en mardröm för mig, gaaah ni vet när rygen får ett veck, så har det börjat bli nu o man ser det när jag har tröja på mig. Hemskt o jag känner mig lite gråtfärdig.
 
Jag är dock riktigt glad för min mage, tycker den är perfekt rund o go :D Gillar hur naveln o magen ser ut och kan länge bara mysa med magen o stå o titta på den, gillar hur den sticker ut sådär som den gör o gör en markant avfart när den börjar puta.
 

Nu ska jag dricka vatten i mängder, försöka o hålla mig till enbart vatten, har blivit mycket saft på sistone. (men det är ju så gott) Mycket vatten, när man dricker vatten så hjälper det en att inte binda det utan driver ist ut vattnet. Så min plan nu är o dricka mycket vatten o endast vatten.
 
Bara ett fåtal veckor kvar :)
Sen hoppas vi på energi och att kilona väljer att pysa iväg illa kvickt ;)
 
Som sagt jag är verkligen super peppad till o komma igång mot att få en fin kropp igen. hejja hejja..
Sen får det ju såklart ta sin lilla tid, man ska verkligen inte pressa kroppen och det är inte det jag menar. Jag ska njuta av min tid med ett spädbarn, men nog ska vi allt komma ut på härliga promenader.
Sen kommer det komma mer o mer.....
Längtar!


Kommentarer
Belovely

Ja de är inte lätt när kroppen förändras så hastigt. Sen är de inte bättre när man inte kan träna som innan. O de leder till att jag äter mer onyttigt o sen blir de en ond cirkel :) får vända på det i sommar med mkt promenader :)

Jag mår sämst av låren och armarna. Celluliter över hela låren o rumpan o de har blivit mer fläskiga o hängiga. Men jag tänker att det alltid går träna sig fit sen. Sålänge man slipper massa lös hud vid magen så går nästan allt i fixa med rätt kost o motion :)

Svar: Ja du har helt rätt :P Får lägga ner dagens ältande o tänka att jag alltid kan fixa det sen. Ja jag har oxå kommit in i en ond cirkel, äter massor med glass :/ Jag har aldrig ätit glass o nu äter jag flera gånger om dagen :( Försöker o hålla mig till mat o sådär när jag är sugen, för det är ju oftast det, jag är så sugen hela tiden. Men inte så lätt, speciellt inte när man tittar på sig själv oser denna förändring o tänker äh jaja nu kan jag ju lika bra köra på detta så får vi ta det sen. Men egentligen är det väl bara o köra på det, Så får det bli hård diciplin sen :P
Johanna

2013-05-14 @ 17:07:56
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Hehe ja jag tänker samma, att när jag ändå varit så onyttig kan jag lika gärna fortsätta dessa sista veckor :)får se om man orkar äta sen, läst att man har svårare att hitta tid o äta. Fast då är de också viktigt o äta bra när man ammar. Men då lär man iaf va mkt smidigare o kunna röra på sig :)
Eller är man så trött de första månaderna att man bara sitter hemma o äter skit :P får hoppas det inte blir så. Men på sommaren är man ute mer iaf o gör saker.

Svar: Ja precis, man vet ju inte alls vad som väntar på en när bebis väl är ute., Känns som om vi får ta det lite som det kommer, inse att vi är gravida o sedan fött barn... Grymt snygga mammor är påväg ;) hehehe
Johanna

2013-05-14 @ 19:34:30
URL: http://belovely.blogg.se
Belovely

Haha hot mamas!
Jag ska iaf försöka komma någorlunda i form till dopet. Men det får man se om man har ork o tid till, o lust framförallt. Annars får de bli en lös långklänning :P

2013-05-14 @ 23:10:16
URL: http://belovely.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0