Börjar resan till ett syskon

16/4 - 2014 togs sista minipillert.
 
Har ingen som helst koll på hur min kropp fungerar då den är helt ur balans - minipiller va inte min grej. Så vi får helt enkelt se när mensen dyker upp och ta det därifrån :)
 
Vi har sagt att just nu tar vi det som det kommer, då vi tjuvstartar nästan en månad. Så jag Ska hålla mig från o köpa ÄLtest m.m
 
Jag hoppas denna gången kunna hålla det hemligt längre än sist, för alla. Inte för ni säkert inte blir chokad, de flesta vet jag vill ha ett till :) men ändå
 
Då kör vi :D
 
Ska verkligen min lille tossegosse bli storebror? ahhh läskigt, spännande, ljuvligt, kärlek, glädje, rädsla ja alla känslor bara flyger runt.
 
Att ta detta beslutet har väl inte varit lika självklart som förra gången. Mycket mer man får tänka på nu.
Men jag har alltid velat ha barn tätt och ser så många fördelar med det, även om jag inser vi kommer nog vara helt slut o utmattade, så är det värt det.
 
Åhh längtar så efter o få ta ett gravtest :P haha spänningen i det är ju klimax.
 
Sist blev vi ju gravida på momangen, svårt o tänka vi inte skulle bli det nu också, men försöker ändå tänka att det kan ta ett litet tag.
 
 

Ägglossning (eller ovulation på Latin) är när äggceller lossnar från äggstocken. Efter ägglossningen fångas ägget upp av äggledaren. Det är vid transporten genom äggledaren mot livmodern som befruktning kan ske.

Hos människor sker ägglossning runt två veckor före menstruationen.

 

Sedan jag va gravid tycker jag mig känna min Ägglossning, som om det gör mer ont nu, kanske det är för jag aldrig för tänkt på det, kroppen är känsligare? Har även mer menssmärtor.

Men kroppen tycker jag har blivit lite bananas, tar tid o lära känna sin nya kropp



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0