Vecka 10

Waaah går så snabbt haha! Hinner inte skriva något mellan veckorna ju. 
Idag va vi på inskrivning, jag är frisk o kry. 
Hb: 131

Idag bokade jag dessutom in oss på ett ultraljud den 1/9. Bara måste se Grynet.


Vi håller på o renovera vår ovanvåning, så tiden går åt till det o Mr Matheo. 
Idag köptes vinterkläderna till vår gosse, ordentliga inför dagisstarten.

Har fått en känsla av att minstingen är en pojke. Men kan nog inte påstå jag har samma säkra känsla som med M.
Inatt drömde jag dessutom vi va på ul o fick se en pojke.


I graviditetsvecka 10 har fostret nu i stort sett fått sin riktiga form, och ska nu bara växa sig större. Viktökningen börjar märkas nu. Från och med nu kommer blodmängden i din kropp att öka. Var noga med att äta nyttigt. Vid graviditet utsöndras många näringsämnen genom urinen. Därför är det extra viktigt att få i sig de näringsämnen du och fostret behöver.

Motion är också bra och gör dig bättre förberedd för resten av graviditeten och förlossningen.

Har du fött barn för mindre än 1 1/2 år sedan? Då blir du mamma till pseudotvillingar! Fördelen är att barnen får en någolunda jämnårig bror eller syster under uppväxten och knyter an varandra. Barnet kommer alltid att ha en lekkamrat. Det som kan vara besvärligt är att äldsta barnet inte får vara ensam med föräldrarna speciellt länge, att det yngre barnet tar igen och går om det äldsta barnet i utvecklingen. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0