Vecka 8

Wow det går ändå undan detta! Vecka åtta och den lille plutten är redan så utvecklad. Nu stor som ett Hallon :) 


I graviditetsvecka 8 är den lilla kroppen i ständig rörelse. De små armarna och benen rör sig oupphörligt. Alla inre organ har nu bildats hos det lilla livet. Könsorganen har också bildats.

Den första hjärnaktiviteten har registrerats hos foster i graviditetsvecka 8. Hjärnvågsmönstret liknar det man hittar hos vuxna. Hjärtat slår regelbundet. Ögonlock och nästipp formas.

Hääääftigt.

Jag mår fantastiskt bra! Bättre än med Matheo just nu, inte lika trött som förra gången eller så har man inte tid o känna efter.
Mår ändå väldigt likt min förra graviditet, vilket får mig o gissa en pojke.
Men jag har inte fått den där känslan ännu som jag fick sist.

Besök hos Carina närmar sig, inskrivning, äntligen :) 


Denna pajasen springer nu runt o säger mamma o pappa :D underbart.
Han njuter av att gå hemma med sin papps. Lär sig massa nytt. Igår försökte han verkligen gå ner från soffan med rumpan först. 
Han har börjat visa humör, spretar emot när vi tar honom på nått han inte vill.
Trotsar genom att fortsätta vid ajaj, så fortsätter han med ögonkontakt för att se hur långt han kan gå.
Ett busfrö :) precis så som det ska vara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0