Vecka 24

Lilla gryn vad du börjar bli stor.
Kan knappt fatta. Genom magens vägg börjar jag kunna känna dina kroppsdelar, en fot har svischat förbi och en rumpa har tryckts upp, kan också vara ditt huvud med men iallafall :)
Livmodern har tagit sig över naveln. 
Du sparkar gääärna på min urinblåsa jiiixe haha

Får sammandragningar varje dag, häftigt :) fick hag inte med Matheo förren nångång i slutet.

Jag fortsätter må kanon

Fortsätter vara beroende av nässpray

Du delar generöst med sparkar till hela familjen, tindra lyser upp som ett ljus när hon känner dig. Längtar så efter dig.

Du sparkar ofta o h mycket och det har blivit då hårt att jag vaknar mitt i natten av dina små sprallande fötter.

Du ger respons när vi pratar med dig 


Fostret är nu 30 cm långt och väger 750 g. Det har fördubblat sin vikt på 4 veckor. Lungorna är inte tillräckligt utvecklade, men fostret kan överleva om det föds nu, även om det ofta är förbundet med ganska många komplikationer och risken för att det inte kommer att kunna klara sig är stor.

Man kan mäta REM-rörelser. Detta är tecken på drömsömn hos fostret.

Livmodern ska ha passerat övre delen av din navel under de senaste veckorna.

En del gravida kvinnor får mörka fläckar i ansiktet. Särskilt mörkhyade kvinnor. Dessa fläckar försvinner som regel efter förlossningen, eller syns bara svagt. En del får också en mörk rand från naveln och ner. Det kallas Linea fusca. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0