Husgöra

Idag fick jag och Niclas bannemej gjort nyttiga husgöra.
 
Jag har putsat fönsterna på framsidan, ska dock göra om och göra alla fönster igen då vi inte hade bra trasor, så det är så flammigt, men man kan se ut iallafall :D
Fick även gjort det fint på uppfarten, sopat bort löven o bort med lite ogräs :D Sån skillnad det blir.
Idag lyser solen och man får lite vår känslor, vill ju bara iväg o köpa härliga blommor. Men jag förväntar mig fortfarande galen snöstorm så inte ens lönt o tänka på det.
 
Niclas fick gjort det viktigaste, äntligen fick vi upp de nya brandlarmen helt enligt anvisning om var de ska sitta. De som fanns i huset va av gamal sort och enligt anticimex dåligt placerade.
Känns skönt de är på plats, en extra viktig detalj nu när man har familj.
Har även fått fixat en brand filt och en brandsläckare, det ni ;)
Jag har knappt tänkt på sånt innan, men nu är det plötsligt ett måste enligt mig :)
 
Sjukstugan håller hårt tag om oss, så nu ska jag slänga mig på soffan med en kopp kaffe o slappa lite :)
Sen blir det nog något tag i Tindras rum, längtar så tills det är färdigt så vi kan fixa ett grymt rum till henne. Har valt en stark tapet så hoppas verklgen det blir snyggt. *nervös*
 
Så annorlunda det är att "jobba" när det är en alldeles egna, kul o sopa lite löv helt plötsligt. Skojja om mäktig känsla o stå o sopa när grannarna går förbi o vinkar o man står där o sköter om sitt hus :D
Riktigt najs kan jag meddela.
 
Även o göra rummen fina, man väljer med omsorg var man ska göra hål, man fixar små detaljer och att gå in till bauhaus för o köpa fixa till huset är plötsligt väldigt kul - för fint blir det banne mej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0