Kvällstankar

Har sedan ett par dagar tillbaka haft lite panik och ångest över vad vi gett oss in i. Ett till liv liksom. Hur ska vi hinna hur ska vi orka? Vill inte vara en stressad mamma som inte kan njuta av nuet. Matheo är inne i sin första trots och det kräver ju sitt och ja man vill lite slita sitt hår. Tanken kommer upp om att tänk om bebis blir en riktig tuttlisa och vill vara där hur mycket som helst, hur löser man det? Hur fördelar man tiden? Hur kommer M egentligen känna? Hur kommer mitt och Niclas liv förändras? Vårt förhållande? 
Ja mycket har snurrat i mitt huvud men mest detta om att jag inte kommer orka, tänk o missa alla fina stunder bara för att man är så trött. Myset leken bokläsning händelser orden ja nu vet kärleken.

Vad jag förstått är det hyfsat vanliga tankar 
Och just nu ikväll ligger jag här och känner sådan enorm lycka över det lilla mirakel vi väntar. Vår dotter. Vill bara skrika ut hur jädra fint mitt liv är, hur underbart det ska få bli o bli mamma till en till och all tacksamhet man känner.
Ikväll känns allt bra igen, jag känner ett lugn och allt kommer bli bra. 






Kommentarer
Josse

Åh vi är nog alla rädda att vi ska tappa bort oss lite när vi är mitt i livet och det är fullt ös, men stormarna bedarrar nog lika snabbt som de drar in över en och det mesta går ju som du skriver i perioder. Men det löser sig nog allt jättefint till slut! <3

Apropå uppmärksamhet och flera barn, du har ingen bärsjal då? Jag hade det med Noelia och den är väl inte den ultimata kan jag känna nu när jag haft den ett tag och kollat in andra. Men vi kunde ha den så hon faktiskt kunde snutta där innanför när hon var liten och låg nära intill. Hade faktiskt själv tänkt köpa en ny bättre och ha sen så bebis får närhet och jag samtidigt har armarna fria att kunna ägna mig åt/leka/kramas med Noee också. Det kanske låter knasigt men när de väl har koll på tekniken kan de allt snutta även sittande innanför en bärsjal även om det kanske inte är standard i dagens samhälle ;) haha.. Men det är ju ett förslag om bebis behöver närhet och du samtidigt känna att du inte är helt låst. Att kunna gå på toa med bebis på mage, städa, pyssla och annat är ju guld värt :) kramar!

2014-11-01 @ 17:04:02
URL: http://minbebis.com/blogg/joeeees
Emile

Bärsjal vännen den är räddningen 😘

Svar: Jaa du säger så :) Har funderat starkt på det ;) Är det verkligen så att man lär sig o binda den? :P Du får visa, har du din kvar? Tyckte du den va bra? Sälja den?? <3<3
Johanna

2014-11-13 @ 20:09:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0