Rul <3

Vi började med en sjuk liten pojke, vilket innebar att Niclas fick stanna hemma och jag gick på ul ensam. Va faktiskt lite ledsamt o köra dit på egen hand. Jag satt där i väntrummet, inte riktugt fattat varför jag är här. Asså ja jag har fortfarande svårt o greppa att jag ens är gravid.
Hon öppnar dörren tittar på mig o tittar sig omkring o frågar väntar vi på någon eller ska vi börja? Direkt märker jag att det är en underbar kvinna och vi får fint samtal.
Ja då sätter vi igång. Där ligger du, vårt nästa lilla underverk. Med händerna gnuggandes mot dit ansikte.
 Vi går noggrant igenom alla dina delar, mäter mäter o mäter. 
Du ligger inte still en sekund, riktugt häftigt o få se dina rörelser, armarna vevar o hela kroppen slänger sig. MEN dina ben kniper du igen.
Jag o pappa hade kommit överens om att bm skulle skriva ner könet på en lapp så vi kunde veta tillsammans, efter 30 min med bestämt ihop stängda ben säger hon att det blir nog ingen lapp, jösses tänk o inte få veta tänkte jag.
Hon fortsätter mäta lite o säger att min moderkaka (tror jag d va) ligger väldigt långt ner, så hon kallar in ännu en bm som får kolla om hon tycker det bör kollas upp senare. 
Man säger att den klarar sig ( gör mig dock nervös)
Iallafall fortsätter denna bm o även hon försöker se vad du gömmer med dina beb. Hon lyckas få till en vinkel flera gånger och de kommer överens om att det är samma som hennes andra barn. De fick nu en helt okej bild :)

Får de två bilder jag vill ha utskrivna



Åker till Apoteket o handlar lite till lilleman, åker även o handlar lite frukt o så. Skyndar mig allt hag kan.
Den handskrivna lilla lappen ligger försluten med en tejpbit i min plånbok.
När jag kommer hem sitter dem o äter. 
När de ätit färdig så kan vi inte hålla oss längre. Springer in i köket o drar upp lappen.
Sprättar upp med en kniv och Niclas öppnar 


Känns ju jättekonstigt att man faktiskt ska få en dotter :) 
Och tanken av att tindra får det som hon så länge önskat även om hon såklart älskar sin bror med hela sitt hjärta så är det ju något speciellt med en lillasyster o små klänningar. :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0