Vecka 16



Wow känner jag :)
Har börjat ta emot gissningar på vad man tror bor inne i magen. Har en lista från M så vore ju skoj o ha en även denna gång.

Min känslan säger just nu hanska starkt en flicka, är lite smått nervös inför rul. Längtar dock ihjäl mig så mycket.

Lemmar och leder har nu fullständigt bildats hos fostret. Musklerna blir allt starkare. Rörelserna mer aktiva. Ögonbryn och ögonfransar växer fram. Kroppen täcks av ett tunt fjunlager. Ögonen är känsliga för ljus.

Barnet reagerar på ljud. Det tycker om att du sjunger för det. 

Din mage är troligen en populär attraktion i din omgivning. Tänk på att det är du som bestämmer om någon får känna på din mage eller inte. Många kvinnor berättar att de upplever det som obehagligt att bekanta och obekanta människor ska röra magen. 

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet och några kan uppleva lite hjärtklappning. Detta är inte farligt. Muskler och senor blir slappare. En del kan uppleva obehag med bäckenlossning. 

Fostervattnet i din kropp byts ut helt och hållet under 3 timmar.


Kan inte förstå hyr stor vår minsting faktiskt har hunnit bli där inne. Visade en bild i verklig storlek o satte mot magen o visade Niclas. Han blev ordentligt chokadöver hur stor mini är nu :D om jag tycker det hår snabbt hänger nog inte han med alls haha


Mår super:) idag vaknade jag trött dock så kanske snart dax o börja med järntabletterna. Avvaktar lite. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0