Vecka 17

Tjohooo, 14 dagar kvar tills vi får se skrutt.
Vecka 17 och du börjar bli stooor :D


Kan inte förstå vi kommit såhär långt redan. 
Jag mår fortfarande kanon, får en hel del hjärtklappning och blir andfådd. Försvinner snabbt.
Börjar få huvudvärk på mogonarna, får se hur järnvärdet ligger till nästa gång hos bm.

En hel del har gissat på vad de tror gömmer sig, de flesta tror flicka. 

Jag har nog inte kännt rörelser ännu, va nog bara bubblig i magen då när jag trodde jag gjorde det. Eller så har ju, känns ju något lite smått då o då, men vad vet jag.

Har blivit så sugen på äpple o aromatkrydda, tänker på det flera gånger om dagen, och ja äter det när jag får chansen :) hade detta med M också. Annars är jag nog inte direkt sådär sugen på något

Under de kommande veckorna kommer du för första gången att känna att fostret rör sig. Hur upplever du det? Till att börja med undrar du säkert - "Var det...". Rörelsen är som lätta fjärilsvingslag inne i din mage, och inte lätt att känna. Som en såpbubbla som spricker? När du känner det flera gånger kommer du att vara säker.

Du känner dig kanske täppt i näsan, graviditetshormonerna påverkar slemhinnor lite så att de svullnar upp. Du kan använda lite saltvattenspray (finns på apoteket), vanlig nässpray ska gravida helst undvika.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0