Vecka 13


Här mår man fortfarande toppen :)
Längtar just nu så mycket efter o få veta vad som växer i min mage. Kön personlighet utseende m.m
Så otroligt spännande.
Har två namn som ligger på topplistan just nu. Åhh underbara namn som vi är överens om och som jag är så där lite förälskad i.
Känslan säger fortfarande flicka. Gör mig dock lite nervös eftersom jag har denna längtan efter o få en dotter.
Ni är säkert en del som förstår hur jag menar utan att jag ska behöva förklara detta närmre.

Grattis - du är nu gravid i vecka 13 och har inlett den 2: a trimestern! Fostrets olika organ fortsätter att växa, men organens "arkitektur" är lagd. Det betyder att skada på grund av läkemedel, infektion och liknande efter denna period inte ger missbildningar. Stämbanden börjar så smått att utvecklas. Fostrets bukspottskörtel börjar producera insulin, och levern börjar utsöndra galla.

Din livmoder växer i jämn takt. Detta kan ge upphov till lite magsmärtor. Prata alltid med din läkare eller barnmorska om du har magont. Mild smärta kan vara ofarliga ligamentsmärtor men låt alltid en sjukvårdspersonal bedömma detta.

Din aptit ökar, men tänk på att äta sunt!

Istället för att sova på rygg kan det vara klokt att hitta en annan sovställning. När du ligger på rygg ökar trycket på organ och blodådror som ligger "bakom" fostret.

Står lite olika på olika sidor men på ett ungefär samma. Inte långt kvar nu tills jag förhoppningsvis kommer skymta små rörelser. 
Kärlek

Idag har vi massor o göra på vår todo list. Rensa i trädgården, trimma buskarna o så. Städa bilen. Rösta. Nic göra en synundersökning. Hem till Susanna o chris.
Imorgon är det jobb igen. 


Detta med o välja vagn, gaaah
Har ni något o säga om dessa två som det står mellan.


Fick äntligen fixat nya glajjor. Blev helt snurrig o vimmelkantig i början men jäklar va jag ser bra nu igen :)


Colin o Matheo


Klättrade minsann upp o mös till det på egenhand


Mitt älskade troll


Kommentarer
Malin S. Carlsson

Det är så roligt att följa dig, jag uppdaterar flera gånger varje dag i hopp om nya inlägg haha (förstår ju att du inte hinner skriva oftare) :)

Svar: Åh va roligt :) haha. Hur mycket är du i Trelle? Tänkte vi måste ta tag i en dejt ju.
Johanna

2014-09-12 @ 11:48:43
URL: http://carlssonmalin.blogg.se
Madeleine Reinholdsson

Han är verkligen fantastiskt söt :-) Vad snabbt tiden går.. redan vecka 13! Blir nästan också lite sugen ;-)

2014-09-14 @ 13:18:35
URL: http://madeleinereinholdsson.blogg.se/
Madeleine Reinholdsson

Han är verkligen fantastiskt söt :-) Vad snabbt tiden går.. redan vecka 13! Blir nästan också lite sugen ;-)

2014-09-14 @ 13:18:35
URL: http://madeleinereinholdsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Baby har anlänt och en till påväg

Försöker njuta av varje sekund

RSS 2.0